onsdag 25 augusti 2010

Not gonna get us

Än en gång har jag totalt glömt bort bloggen och det trots att jag faktiskt har saker att skriva om för första gången sedan sommarlovets början... Bad Vince.

Lika bra att ta allt från början då...

LÖRDAG
Mer känd som dagen D. Helt plötsligt var man 18 år, vilket innebar att man spenderade större delen av kvällen med att tacka nej till alkoholen släktingarna försökte få i en. Jag gillar inte att dricka framför släkten... Iallafall, det var kräftskiva hemma hos mormor och morfar för att fira alla som fyllt under sommaren.
Att se 20 personer slafsa i sig kräftor och prata i munnen på varandra medan alla ungar springer runt som hyperaktiva små duracellkaniner, var väl kanske inte mitt främsta val när det kom till att fira min artonårsdag, men jag hade inte så mycket att säga till om saken... I vilket fall som helst, var det inte en total mardröm och jag överlevde faktiskt.
Resten av kvällen spenderades sedan hemma hos pappa, smuttandes på min första lagliga cider. Olaglig cider smakar bättre... Nästa helg ska jag dock kräva en Captain Morgan med cola!!
Tja, det var väl dagen i sig... Inte blev det utgång heller, men jag klagar egentligen inte. Whatever...

SÖNDAG
Åkte ner på stan, gjorde av med ännu mer pengar, innan det bar av hem till mamma. Packade och donade större delen av kvällen. Captain kom förbi och gav mig en låda med presenter som gjorde min dag. Aishiteru!! Vi åt sedan hemmagjord sushi med mamma, där vi turades om att dö av wasabin som letades sig in i näshålan och fick ögonen att tåras. Underbart!!
Det blev lite Black Lagoon och annat oväsentligt innan Captain begav sig hemåt, medan jag stannade uppe liite för länge i brist på annat...

MÅNDAG
Dags att åka ner till Nässjö. Ca 4 timmars sömn och jag kände mig inte särskilt på hugget. Att jag dessutom fick köra en bit, 70/90/100 km/h, var väl kanske inte den bästa idén min morfar haft, men vi överlevde. Kom till Nässjö, tjötade lite med min nya "sambo" och Söder, som hade hittat dit medan mormor rände runt och städade halva lägenheten.
Åkte sedan och handlade... Mat för över 500 kronor svider T__T
Resten av kvällen tog jag det bara lugnt och lyckades till och med gå och lägga mig innan 1 ^^

TISDAG
Första dagen i skolan och det kändes som vilken dag som helst... Information, tjöt och skratt, mycket mer var det väl inte.

ONSDAG
Tester med bandygym på morgonen, sedan började de vanliga lektionerna. Engelska C kommer bli en riktig utmaning, jag älskar redan Religion medan Samhäll C antagligen kommer gå katastrofalt dåligt... Har dessutom bestämt mig för att lägga till Historia C, endast för att jag älskar ämnet. Dock lyckades Sofi och jag övertala Emmy till att läsa Samhäll C... Sucks to be her ^^
Dagen har förövrigt varit bra.

Nu sitter jag och lyssnar på t.A.T.u, samt Miley's nya album som faktiskt är riktigt bra. Börjar ångra mig att jag inte tog en powernap när jag hade chansen, för jag är död... Får se hur länge man håller igång i kväll. I morgon är det samhäll första lektionen och vi ska börja förbereda skolvalet...yay...

Fuck this, I'm gonna go read something...

Inga kommentarer: