torsdag 27 november 2008

I Just Love It

Tisdag:
Skolan inget speciellt. Träning på kvällen. Skulle tränat med F-15, men vår käre Pelle hade fått med sig nyckeln till vår bastu hem i måndags, så kom tyvärr inte åt mina grejer :/ menmen ;P Våran träning var iallafall kul. Avslutade med 15-5, (om utespelarna gör 5 mål vinner de, om vi gör 15 räddningar, vinner vi). Självklart så vann vi ;D Pelle och Stefan hade även slagit vad om två backar läsk x) haha

Onsdag:
Träning med bandygym på morgonen. Gick riktigt bra :D Engelska, lunch, matte och inställd geografi. Hade även utvecklingssamtal, fick höra det gamla vanliga (Y) På kvällen körde jag och Malin lite mage, annars hände inget speciellt.

Torsdag:
Strax efter 7 befinner jag mig på vallen och laddar för en heldag med bandygym. Vi delas in i två lag, och vårat lag började dagen med ett träningspass. Efter det hade vi teori, och sedan dags för match 1 av 3 mellan Nässjö och Vetlanda.

Eftersom vi är 6 målvakter, fick vi dela upp det lite, så första matchen var det jag och Bohman som dömde. Det var även slutet på min domarkarriär, inte alls min grej :P oO Vårat lag, Vetlanda, förlorade första med 1-0. Även andra förlorade vi, denna gång med lite fler mål i baken. Men vi laddade, och i tredje matchen var det dags för mig att stå. Självklart vann vi med 4-1(?) ;D GÖTT!

Denna dag bestod även av underbart bandyväder, *känn sarkasmen*. Blåste nästan ur målet oO Men kul var det, och det satt inte alldeles fel med grillade hamburgare till lunch ;) haha

När det var slut med bandygym, stannade jag kvar. Klockan var då ca halv fyra. Vid 17 var det dags för träning med F-15, mycket kul :D Det är ett härligt gäng. Efter träningen hade vi lite teori inför helgen, och sedan var det bara att börja ladda igen. Träningen med IFK kan sammanfattas med ett ord; BLÖTT! 2 cm vatten vid målet, men det hindrar inte mig från att kasta mig ;) haha.. Vi körde även denna gång 15-5, men blev tyvärr av med en av våra drickabackar :( Menmen.. Alla var glada och nöjda efteråt när det blev läskdags ;D Hemma igen efter ca 14 timmar på Skogsvallen, mitt tredje hem (Y)

Nej, nu ska jag ta och läsa "Tuesdays with Morrie". En mycket bra bok som vi läser i engelska för tillfället.

Sovmorgon imorn, börjar 10 då träningen är inställd :D Det ser jag fram emot ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du vill ha lite experthjälp angående TWM kan du vända dig till mej, vi har precis oxå läst den på engelskan ;)

Vince sa...

haha.. gött ;)