tisdag 29 april 2008

Plugg, vatten och sagor

Segt att gå upp i morse, men vaknade iallafall på rätt sida. Drack dessutom kaffe för första gången på två veckor, smums :) Matte första lektionen, fick inte så mycket gjort. Efter det tittade vi klart på "Möss & Människor" på svenskan, filmen mycket bättre än boken, bara så att alla vet. Vi hade gympa, där Olivia höll ett trevligt yogapass. Minneslapp till nästa gång, jag och Emma ska inte ligga brevid varandra när det är avslappning.

Efter gympan var det lunch, skulle ha matstrejkat, men var för hungrig. Vi hade ett litet klassråd och sen gick vi ut och satte oss vid basketplan för att plugga. Det blev inte så mycket plugg, utan vi spenderade 1.5 timme med vattenkrig och basket, väldigt trevligt, iallfall för mig som inte blev blöt ;P Vi hann sitta en stund i biblioteket innan fysiken också, där Emma läste högt ur "Tusen och En Natt", en bok som jag inte kängre ser som barnvänlig.. Fysikprov, kändes inte alls bra, nöjd om jag får ett G. Sen var det bara att bege sig hem, väldigt skönt att cykla för en gångs skull :)

Nu kanske man skulla ta och titta på filmen jag tvingade pappa att beställa hem, "Edward Scissorhands" :D Har varit är i Tim Burton's filmer sen jag såg "Corpse Bride" i sommar, helt underbara!

Jaja, det får bli om en stund.. Ska nog sitta här och tråka ett tag till först :)
Tjoflopp

Inga kommentarer: