torsdag 24 april 2008

Torsdag

Efter ännu en natt med halvtaskig sömn, ringde min klocka ovanligt tidigt för att vara en torsdag. Kvart över 7 släpar jag mig ur sängen och gör mitt yttersta för att se någorlunda mänsklig ut. Vid 8 sitter jag vid en bänk i skolan med Emma för att försöka gå igenom lite grejer innan provet. Halv 9 är det dags, och då har jag redan hunnit reta upp mig på Stickan (min f.d mattelärare), ett antal ggr..

Efter provet, som varken kändes bra elr dåligt, hade vi en halvtimmes fysik, väldigt onödigt. Sen hade vi hål innan lunch och hål efter lunch. Härligt väder iaf, satt ute och tittade när Emma, Anna och Alice spöade Isak, Carl och Johan C i basket, jag tror de gjorde det iaf ;)

Slöjden var lika seg som vanligt. Jag och Rebecca gjorde inte mkt den här gången heller. Vi målade om våra ostar, som nu är en hel ost, och böjde någon stålgrejs Lelle tyckte vi skulle ha som ben på vår låda. Vi skulle ha svetsat, men ville inte få brännskador, så vi lät Lelle göra det istället. Blir nog inget MVG ändå :P

Efter skolan följde jag med Emma till Pentti som moraliskt stöd. Blev sittande ca en timme, men vad gör man inte för henne!? Sen bar det av hem och nu sitter jag här. Börjar bli dags att plugga SO snart, om man iaf ska ha en liten chans att få behålla sitt betyg.. Tack vare SO:n blir det heller ingen plakatmålning med SSU, vilket jag faktiskt var lite småsugen på att göra. Menmen..

Inga kommentarer: