måndag 22 december 2008

Call me Scrooge (Y)

Redan less på allt som har med julen att göra.. Ett överskattat jippo som egentligen bara handlar om företag som vill tjäna pengar och människor som går in i väggen när de stressar för att hinna med allt.. Och varför firar vi det? Jo, för att en person, som man dessutom inte ens vet om han funnits på riktigt eller inte, föddes just den dagen. Hmm.. Låter logiskt (Y)

Nej, julen, precis som de flesta andra högtider, är överskattad och endast ett påhitt från de kristna för att få lite PR, men som sedan gick snett när vi icke-kristna började ta över mer och mer.. Till exempel skapade vi ju denna skumma farbror i skägg som bryter sig in i folks hus varje julafton, samt driver en fabrik där det förekommer barnarbete. Genomtänkt, ooh ja (Y)

Ännu en anledning till att julkänslan är på topp, är när man tittar ut genom fönstret. Vad jag vill se, är ett snötäckt landskap. Är det verkligen för mycket begärt? Jo, den tiden verkar vara förbi (Y) Nu ser jag ett sommarlandskap med klarblå himmel och solsken :S Men som den optimist man är, *host*, kanske det fortfarande finns hopp om en vit jul.. Det vill säga, om jag skulle ta ett direktflyg till nordpolen..

Nej, om jag fick som jag ville skulle jag ha begett mig utomlands för längesedan. Helst till en öde ö mitt ute i Medelhavet någonstans, där de aldrig hört talas om Jesus, bjällerklang eller feta farbröder i lösskägg. Men så måste man ju också erkänna, att julklappar är aldrig fel (A) Frågan är bara om det är värt att stå ut med alla dessa påhitt, för ett par presenters skull? Hmm.. Får nog sitta och klura på den ett tag (Y)

1 kommentar:

elleneriksson sa...

Santa Claus is coming to town! :D :D Julen är bästa tiden på året. God Jul Baka! :D