tisdag 1 juli 2008

1 juli: En kanondag

Härlig dag på jobbet. (Känns fortfarande skumt att säga så.) Suttit ute och njutit i solen i princip hela dagen :D Börjar få lite färg på armarna och i ansiktet nu ;) (Y)

Om mina kära lärare på låg- och mellanstadiet, Birgitta & Ulla, läser det här.. Vill jag bara säga att ni hade rätt, jag har en förmåga att lugna ner bråkstakar =P Idag var det nog första gången Daniel satt still så länge som han gjorde. Typ världens goaste kille :) Lärde honom att rita en haj, (de blir väldigt fascinerade över mina "dagis"teckningar). Iallafall, så satt han och ritade på den ett bra tag, och sa sen stolt: "Titta vad fin den blev!".

Han frågade mig också om jag skulle jobba där igen, efter skolan. Jag svarade att det skulle väl vara om jag fixade det själv. Så frågade han: "Kan inte du fixa så du kommer hit igen då? Så du kan lära mig rita ännu mer!" Söta lilla kille (A) Svarade lite snällt att jag ska försöka komma ihåg det till nästa sommar (Y)

När jag kom hem var jag på kanonhumör. Så jag tog med mig pappa och drog till Rocklunda. Vi sprang 2.5an, som gick sådär i den kvava luften. Menmen,jag har iallafall rört på mig :D

Nu väntar jag på Ellen, som ska komma hit vid kvart i. Vi ska inhandla lite grillgrejer! Jag, Ellen, Kajsa och Emma ska nämligen till Gidde för att grilla, snacka och bara umgås :D Ska bli skojs! Har egentligen bara träffat Ellen sen sommarlovet började, inte för att det skulle vara något negativt med det ;D haha

Inga kommentarer: