tisdag 27 juli 2010

And off we go...

Kort uppdatering innan jag lämnar lilla landet lagom...

Fredag
Sprang runt på stan, växlade pengar samt inhandlade lite nya kläder. På kvällen begav sig Captain och jag hem till mamma, där vi åt pizza och kollade bland annat, Sukiyaki Western Django och Eddie Izzard.

Lördag
Vaknade upp och städade upp efter oss, innan vi drog oss tillbaka. Sa farväl till Captain, som jag nu inte kommer träffa på 2 veckor, innan jag tog mig till pappa. Där blev det packning och planering inför söndagen, mycket mer var det inte...

Söndag
Tåget gick mot Nässjö och väl framme fick jag traska med packning i spöregn... Men om jag ska se det från den ljusa sidan; ryggsäcken sitter perfekt. Hann även med att handla lite mat, för att sedan spendera resten av kvällen med att läsa ut "En Vampyrs Bekännelse" och påbörja nya boken, "Rain". Oerhört glad att äntligen slippa den deprimerade och patetiska vampyren...

Måndag
Vaknade runt klockan 15... Hur det gick till, har jag ingen aning om. Iallafall, gjorde inget vettigt under dagen utan det blev lite skrivande samt ett par episoder av Fairy Tail. Tiden gick och helt plötsligt var klockan 5...oops... Läggdags med andra ord.

Tisdag
Klockan ringde vid 10 och efter att ha snoozat en stund, blev jag helt plötsligt osäker på om jag tagit med mig pass och pengar. Jag bokstavligen flög upp ur sängen och började rota bland alla de saker jag hällt ut i en hög; inget pass och inga pengar. Fuck, fuck, fuck... Kollade sedan igenom väskan och hittade det längst ner. Jag har nog aldrig känt sådan panik eller lättnad förut...

Det blev senare en tur till stan, där jag träffade Emmy. Vi tog en sväng förbi Hemmakväll, Coop, Apoteket och Bokus för att inhandla de sista grejerna. Sedan stod vi och tjötade i ca 40 minuter eller så, där vi diskuterade allt som kunde gå fel, allt som kunde gå bra och det faktum att ingen av oss fattat vad det är vi ska göra än... Trögtänkt, javisst!

Traskade sedan hemåt, där det blev lite mat och stunds lugn och ro innan jag började virra runt som en stressad höna... Nu tror jag dock att jag har det mesta klart inför morgondagen...förhoppningsvis... Det märks när vi kommer till Köpenhamn, för jag misstänker att det är då jag kommer komma på allt jag glömt...

I morgon ja... Sommaren har flugit förbi och helt plötsligt är det alltså dags för Eurotrip '10. Tåget lämnar Nässjö station strax innan 9, för att ca 2 timmar senare, anlända till Köpenhamn, där vi har en massa dötid att göra av med... Därefter tuffar vi vidare för att morgonen därpå, förhoppningsvis anlända till Krakow. Därefter är det som sagt, Berlin, Paris och London som väntar... Men som sagt, ännu har det inte riktigt gått upp för mig att vi verkligen ska göra det. Kan tänka mig att det slår ner i Krakow eller liknande, vi får helt enkelt vänta och se.

Mycket spännande...

KRAKOW - BERLIN - PARIS - LONDON
28/7 - 11/8

It's gonna be legen...wait for it...dary!!

See you when I get back...if I get back... *fingers crossed*
Förhoppningsvis lyckas vi hitta något litet internetcafé någonstans så att jag kan tala om för världen att jag lever... Annars kommer jag vara relativt icke-kontaktbar, I believe...
Anyways...


Inga kommentarer: