lördag 3 juli 2010

Skratt, vampyrer, mer skratt och rockstjärnor

En uppdatering om vad jag gjort och inte gjort de senaste två dagarna, samt ett par roliga klipp...





Jag dör. Jag dör. Jag dör. Jag dör. Jag dör.



Torsdag...

Måste börja med att skriva om min dröm jag hade innan jag vaknade eftersom den gav mig ett enormt skrattanfall:

"Captain hade våldtagit någon random tjej och drömmen igenom försökte jag anmäla henne till polisen, men det var hela tiden något som kom i vägen. Ett av hindren, var en snubbe som kom till mig och bad om hjälp. Han vill ett jag skulle fixa hans mobil, som hade ett alkolås och nu hade låst sig, då han var onykter. Jag ville inte hjälpa honom. Värt att nämna, är att vi pratade skotska med varandra. Drömmen slutade sedan med att två tanter kom hem till mig, för att prata om mänskliga rättigheter vid köksbordet, medan de bjöd Captain och mig på senap. Sedan var allt bra igen och Captain var förlåten."

Ni förstår varför jag bröt ihop när jag vaknade XD


Iallafall... Torsdag ja, och jag gjorde inget av det jag skulle göra, mer än att se Eclipse.
Jag köpte förresten Guitar Hero World Tour... Inte för att det stod på listan, men iallafall.
Spontaninköp gillas starkt!!

Back to Eclipse...

*Charlie och Bella står i köket och pratar*
Bella: "Edward is..."
*Vince viskar till Captain* "Steril."
*Captain dör*

Filmen var definitivt den bästa av de tre och får utan tvekan 4 av 5 toasts.

Varför den inte fick 5 av 5 toasts:
- För mycket snack, för lite action
- Vampyrernas anatomi ledde till ett "WTF"
- En viss varulv ska inte springa med händerna fulla

Tja... Det var väl ungefär det. Fortfarande värd att se!!


Resten av kvällen och natten spenderades hos Captain, där jag också vaknade upp när mamma ringde strax innan 8 i morse. Vi sov ett bra tag till efter det, innan vi släpade oss upp och åt lite frukost. Captain stack till jobbet och jag blev hämtad av mamma. Vi släppte av mina systrar hos mormor & morfar, innan vi åkte vidare ner på stan.

Där träffade vi pappa och sedan gick vi till länsförsäkringar, där jag öppnade upp ett nytt konto. Mastercard, jao...
På vägen ut, frös jag och stirrade på hopen av människor som släpade väskor och packning efter sig, på andra sidan gatan. Mamma och pappa trodde jag fått spel, innan jag plötsligt fick ur mig:

"The Ark..."

Och visst var det Ola och gänget som kom gående och såg lite allmänt vilsna ut. Om inte mina kära föräldrar varit där, hade jag stått kvar och tittat på dem som ett fån, istället för att springa efter dem och ta ett kort med Ola, min hjälte...bokstavligt talat.
Här talar vi fjortisvarning, då jag genast blev nervös, bara av att stå bredvid honom.
Mona Sahlin och Thomas Bodström kan slänga sig i väggen... (inte bokstavligt talat).

Han önskade mig en glad sommar...jag sa detsamma...det var i stort sett allt...
(huvudsaken var att han var trevlig, jag hade blivit oerhört besviken annars)
Men fortfarande tillräckligt för att göra både min dag och sommar!


Vidare mot Nordea, där vi krånglade med konton och kort i nästan en timme, innan vi till slut gav upp. Höjdpunkten är att, om det inte fungerar i morgon, kan jag inte komma åt mina pengar. YAY!
Grekisk lunch, vilket hade varit dagens höjdpunkt om det inte varit för Ola...
Sedan skulle mamma klippa sig, så pappa och jag traskade runt och kollade i lite butiker, samt i marknadsstånden som tagit över staden. Härlig stämning, men på tok för mycket folk och alldeles för varmt...suck...

Efter att ha skiljts från pappa, åkte mamma och jag tillbaka till morföräldrarna, där det blev lite fika och plask i poolen, (för Novas del, då det är en pool á la baby-size), innan vi åkte hem.
Guitar Hero i någon timme, och sedan tillbaka till mormor & morfar, för att grilla med dem och kusinerna. Trevlig kväll och god mat!

Nu ligger jag halvdöd på mina lilla madrass i mitt lilla rum och överväger om det är lägg- eller skrivardags... Beslutsångest kallas det.
Har dessutom ingen aning om var katterna håller hus, vilket aldrig är ett gott tecken. Inte för att jag orkar leta efter dem...




Jag dör. Jag dör. Jag dör. Jag dör. Jag dör.



That's all folks!

// Vince


2 kommentarer:

Emmy sa...

Kollade på Titanic in 5 seconds 4 gånger i rad och dog alla fyra xD

Vince sa...

I know XD