tisdag 6 juli 2010

I en by, någonstans, långt bort, i Dalarna...

Livet leker och internet fungerar tydligen mitt ute i ingenstans...eller ja...tekniskt sätt stämmer inte det...eftersom det är ungefär lika mycket skog runt Nusnäs, som det är runt Nässjö, är det egentligen en tolkningsfråga om vad som anses vara mitt ute i ingenstans...konstigt nog vet jag nu att Captain tänker: "Nässjö ÄR mitt ute i ingenstans!", medan Emmy tänker: "Nässjö är Sveriges framsida."

Jag tror det är dags att lämna det ämnet nu...



Hjärtattack x10

Det är väl lika bra att börja från början, det vill säga, lördag.
Först och främst... Jag minns inte vad jag gjorde på dagen, men jag misstänker att större delen av tiden spenderades framför Guitar Hero.
På kvällen däremot, traskade jag hem till Captain. Det blev det grillat, tillsammans med Captains...hmm...halvsläktingar? Iallafall... Captain, hennes mamma och jag dog ett flertal gånger, vilket innebar att alla tre satt och skrattade med tårar i ögonen medan resten av bordet stirrade på oss med en blandning av fascination och förskräckelse. Men det är så det ska vara!
Om någon undrar, var det vår gamle kemilärare, a.k.a Fågelmannen, samt Ellens badkarshistorier som var de utlösande faktorerna. Hilarious!

Efter maten, stack Captain och jag till pappa där vi tänkte spela Naruto hela natten. Knappt en timme senare gav vi upp och gick istället hem till Captains fars lägenhet, där vi brainstormade lite innan vi begav oss tillbaka till utgångspositionen. Efter att ha gjort något väldigt ointressant i någon timme, däckade vi i lilla huset.

Vaknade upp på morgonen och drunknade i mitt egna svett. En härlig känsla.
Spenderade sedan åtskilliga timmar, döendes i soffan, tittandes på alla "make-the-time-go-by-television", med andra ord, vad som helst.
Strax innan 18 tror jag att jag traskade hemåt, där jag dog ännu en gång. Resten av kvällen spenderade jag sedan framför Naruto och lyckades klara ut större delen av spelet. Ambitiös var ordet.


Måndag och jag följde med mormor & morfar till Nusnäs, tillsammans med kusinen. Det första vi gjorde när vi kom fram, var att doppa oss i svinkalla Siljan. Årets första dopp och det var helt underbart att komma ifrån värmen för ett tag.
Jag har inte insett hur mycket jag faktiskt saknat det här stället, då jag inte varit här på minst 2 år. Illa, illa... Efter Helsingborg, är det här favorit sommarställe nummer två. Love it!

Förövrigt gick min tandställning sönder igår, det vill säga, en av spiralerna lossnade. Eftersom jag för första gången på ett par månader nu inte har ont när jag tuggar på den sidan, tänker jag nog låtsas som ingenting. Jag tänker åtminstone inte sätta tillbaka den, inte en chans oO
Tandläkarjävel...

Idag då... Tisdag... Vi har solat och jagat småfisk. Oscar och jag kom sedan på den briljanta idén att blåsa upp gummibåten. Sagt och gjort... Halvtimmen senare var vi på väg, från båthuset, till FF-bryggan, vilket är en jävla bit. Paddel, paddel, paddel... Vi kom fram utan några större missöden, hoppade lite från bryggan, för att sedan tappert kämpa oss tillbaka. Tillbakavägen var desto jobbigare och ett flertal gånger snurrade vi runt i en cirkel, men fram kom vi tillslut.

Därefter var vi smått döda och hungriga, så det blev mat. Sedan lyckades jag lura Oscar att klippa min del av gräsmattan för en glass, så värt det. Nu ligger jag i ladan och gömmer mig från solen i väntan på att Oscar ska komma tillbaka, så att vi kan gå ner och bada igen. Det behövs.

Som sagt, livet leker...om man bortser från att mormor & morfar bestämt ska väcka oss innan 10... Och ja, för mig är det tidigt -_-'
Nu ska jag nog ta och se ett avsnitt av Fairy Tail i brist på annat...

// Vince

3 kommentarer:

Frida sa...

Men åh jag trodde inte att ni skulle ha kul! -.-
Hehe ^^

Frida sa...

Svar: Vem är det som egentligen är tönten i familjen isf?

elleneriksson sa...

Mina badkarshistorier är vägen till upplysningen!!