måndag 19 juli 2010

I found a carrot

När jag öppnade upp min instrumentpanel, är jag säker på att jag såg en dammråtta eller två i ena hörnet. Jag blir mörkrädd bara av att se hur länge sedan det var jag faktiskt skrev. Illa, illa...

Lika bra att köra en kort uppdatering direkt:

Torsdag - Frida och jag åkte ner till farmor och jag påbörjade min planen "Utrota-SJ-från-jordens-yta".

Fredag - Tog det bara lugnt och gjorde absolut ingenting. Tog en promenad på kvällen med farmor, samt kollade på Shutter Island, som jag misstänker har klippts ihop av en mellanstadieelev på Skallbergsskolan. Illa var ordet.

Lördag - Kvällen spenderades i Kristianstad, där det var dags för årets Tivolirock. Timo Räisänen, Docenterna, The Ark och Johnossi var väl höjdpunkterna. Tredje gången jag fick se The Ark och de blir seriöst bara bättre och bättre!

Söndag - GRATTIS NOVA! Vi åkte till EKO-hallen, där det införskaffades en present till tidigare nämnda födelsedagsbarn, ett par filmer och ett Yatzy. Självklart blev det glass också.

Måndag - Vi tog en roadtripp. Först till en tygbutik där de läskigaste skyltdockorna jag någonsin sett fanns... Tro mig när jag säger att jag gjorde en mental notering om var de satt och i vilken position, de var inte att lita på. Jag blev rädd på riktigt oO
Vi fortsatte till Åhus, där vi inhandlade varsin jätteglass, 3 kulor = 6 kulor. Jaa... Uttrycket "Glass i stora lass" har fått en ny innebörd. Jag kände även en impuls att bita tjejen framför oss i armen och sedan säga; "Oj förlåt, jag trodde du var en morot.", men kände att det inte var värt det... Vi spenderade sedan någon timme på stranden, innan vi åkte tillbaka hem.

Nu ska resten av gänget titta på film, medan jag ligger i sängen och känner mig allmänt osocial. Lyssnar på The Ark och skriver istället, vilket kändes mer lockande än film.
I morgon bär det av hem till Västerås igen och förhoppningsvis hinner jag träffa mamma ett par timmar innan de beger sig neråt i landet på onsdag...

Nej, nu ska jag skriva vidare...

// Vince

Inga kommentarer: