tisdag 16 september 2008

Full fart & Hemmakväll

Blev hämtad halv 8 av en morgonpigg Hasse, och det bar av till Skogsvallen. Klockan 8 var det dags för ett barmarkspass med Henke. Bålstyrka och lite annat, kändes skönt att få träna, men hade varit bättre om ryggen hade varit på min sida. Efter det var det ispass. Det gick riktigt bra till en början, men när vi hade kommit halvvägs in i passet, gick det utför. Passet höll på i ca 1.5 timme, och sedan var det dags för lunch, pastasallad, mycket gott :D Efter lunchen började matcherna. Första matchen gick sådär för min del, i andra var jag riktigt bra =D Tredje ska vi inte prata om, usch och fy. Menmen, ibland funkar det, och ibland gör det inte det.

Efter jobbig, men rolig dag, kom man hem och kände sig ganska sleten. Lagade mat, lax och ris, och käkade. Eftersom vår träning inte skulle börja förrän kvart i åtta på kvällen, gjorde jag ett tappert försök till att plugga. Det gick inge vidare. Senare ringde även Emma, och pratade av sig lite J Strax efter sju cyklade jag och Malin mot Skogsvallen. Vi tränade, ännu ett ispass. Det gick inte alls bra. Var lite småseg i kroppen, samt att min ”spärr” hindrade mig från att göra det jag skulle göra. (Har insett att jag har en liten ”spärr” som säger åt mig att inte slänga mig. Men jag jobbar på det, orkar inte med en till skitsäsong!) Men ändå kul att få träna med IFK. Trivs verkligen jättebra :D

Vi duschade och packade ihop. På hemvägen cyklade jag och Malin förbi Hemmakväll, och vi beslutade oss för att vi var värda godis, med argumentet att Malin faktiskt fyller 18 x) Så det blev en stor godispåse och en film, ”Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö”. Så bar det av hemåt, där vi åt lite fil för att sedan sätta oss tillrätta framför teven och bara njuta av film och godis tillsammans J Filmen var faktiskt helt okej. Lite snurrig ett tag, men ändå bra (Y) Så kom vi väl i säng strax efter tolv skulle jag tro.

GRATTIS MALIN PÅ 18-ÅRSDAGEN :D Nu är du vuxen, även om du slapp visa leg på Hemköp =P haha

Inga kommentarer: