måndag 8 september 2008

Hemmakväll

När klockan ringde imorse, kände jag mig inte alls redo för skolan. Trots det lyckades jag ändå pallra mig till första lektionen, estet, d v s bild för min del. Vår vimsiga lärare hade fått för sig att vi ville göra collage, så det håller vi på med nu, woo-hoo. Efter bilden hade vi svenska, gjorde inget viktigt där. Lunch och sen matte, fick göra diagnos, det gick DÅLIGT! Samt att jag ligger efter, menmen. När matten var över, var det dags för idrott, där vi gjorde några parövningar. Efter idrotten hade vi ett träningspass med bandygym, denna gång innebandy varierat med smidighet och styrka.

När jag kom hem, strax efter fyra, får jag vet att vi inta har någon träning, utan den ligger numera på onsdagar. Så efter en välbehövd dusch, tar jag och Marika vara på tiden och cyklar till vårdcentralen förr att ta blodprov, (för att se om man har järnbrist eller inte). Labbet stängde dock vid fyra, så vi cyklade vidare ner mot stan istället.

Vi traskar runt i lite affärer, jag köper en underställströja, samt hämtar ut mina tågbiljetter till på fredag. Efter ett tag får vi båda världens godissug, så vi går till Hemmakväll. Dumt gjort! Vi går båda därifrån med varsin stor godispåse.

När jag kommer hem igen, är Malin i full färd med att lag mat, åt mig dessutom. Hon skulle käka hos en kompis senare på kvällen, men erbjöd sig ändå att laga mat åt mig. Goa människa!

När maten är klar sätter vi oss framför teven och flippar runt lite. När jag känner mig mätt och belåten, är vi båda väldigt godissugna. Så vi spenderade ett par timmar i mysandes i soffan med en stor godispåse, kan inte bli så mycket bättre ;) haha.. Vi började titta på Kristallen, och snart kom även Stefan, (Malins pojkvän), och joinade oss. Vi satt kvar en stund, innan det var dags för Malin att åka hem till Tess. Så ensam som jag nu var, och i brist på annat, började jag packa grejer till imorn och diska.

Nu är klockan snart tio, och det är sovdags. Blir hämtad 7 imorn, och körda till Skogsvallen, där det är dags för första ispasset. Faan vad gött säger jag bara! Ser verkligen fram emot det.

NattiNatti

Inga kommentarer: