onsdag 17 september 2008

Vilken pannkaka!

Hade sovmorgon idag, då våra tränare ställde in träningen på morgonen. Så började dagen vid 10 med engelska. Därefter hade vi ett 2 timmars hål, eftersom vår matte var inställd. Men det hindrade inte vår lärare från att se till att vi räknade, nejnej, utan vi fick ett häfte som skulle vara klart till imorn. Så efter att vi käkat, gick jag, Elin, Julia, Sofia och Emelie till Träcentrum för att ta en fika och räkna lite matte, vilket vi då spenderade hela hålet med. Efter det, hade vi geografi. Just nu läser vi om jordens uppbyggnad m.m, massor med tråååk! Menmen, man får väl bita ihop. Slutade vid tio i tre, då det bar av hemåt.

Kliver innanför dörren och hittar Malin i full färd med att steka pannkakor. Hon hade nämligen bestämt sig för att överraska Kärrbrink med en pannkakstårta. Så när den var klar, gick jag, Malin, Adrian, Boman och Mackan för att ha ett litet kalas för Anton. Sjungandes på led kliver vi in i lägenheten och överraskar honom. Så satt vi i köket och pratade, mumsade pannkakstårta och hade det trevligt. (Därav rubriken, ”Vilken pannkaka”, som Boman uttryckte det när hans bit bara blev till klegg.)

När tårtkalaset var över, gick jag och Malin in till oss igen. Vi försökte ännu en gång få Internet att fungera, men det verkar som det bestämt sig för att bojkotta oss. Nu har vi i alla fall Internet, det vill bara inte funka. Men det är ju alltid något (Y) Så efter vårt tappra försök, satte jag mig för att plugga. Kände att det var dags att börja på mitt arbete, som ska vara inlämnat imorn oÓ Det är bra jobbat från min sida. Har nu kommit ca halvvägs, med min ”En vikings dagbok”. Woo-hoo (Y) Sen har jag dessutom en engelska uppsats som ska lämnas så fort som möjligt, samt att jag måste läsa ut boken vi ska ha prov på snart. Ska också skriva ännu en upsats i engelskan, men ska börja med det på fredag. Har även ett stort prov i samhäll nästa vecka, och i geografi veckan därefter. Nu har skolan dragit igång på riktigt.. *SUCK*

Idag säger vi då, GRATTIS ANTON PÅ 16-ÅRSDAGEN :D

Inga kommentarer: