lördag 14 februari 2009

Otaku

Lyckades få min syster att se ett Sailor Moon avsnitt, samt de 4 första Naruto avsnitten (SAKNA) idag. Framsteg (Y) På kvällen var jag parkeringsvakt innan VSKmatchen. Stod och hade det trevligt ute i kylan tillsammans med Carin och Sandra. Såg även på matchen, VSK-Gripen. 2 poäng till Grönvitt, göttans (Y)

Efter matchen blev det städning av läktare, men det gick rätt fort då det var dåligt med folk. När jag kom hem igen, tvingade jag än en gång min syster att bänka sig framför datorn, nu var det dock Naruto filmen, numero dos. Den var ingen höjdare, kommer knappt ihåg vad den handlade om, mer än att min älskling var med. SABAKU NO GAARA <3>

På tal om Naruto. Eftersom serien inte längre är lika aktiv, nu när man sett alla avsnitt som kommit ut, har jag gett mig in i jakten på en ny serie att titta på. Helt sjukt hur många serier det finns oO

Hittills har jag hittat 3 som kan funka (Y)

En i samma genre som Naruto, dock inte i närheten av att vara lika bra, men klart godkänd.
En som är väldigt blodig och våldsam, men den kan vara värd att se.
En annan som jag, till en början, inte förstod mycket av, men där bitarna nu börjar falla på plats.

Så nog ska man nog klara sig (Y)

7 kommentarer:

elleneriksson sa...

Låt mig gissa serierna:
Liknande av Naruto= Bleach kanske?
Blodig men bra= Elfen Lied? (en favorit hos mig)
Den tredje= Kannazuki no Miko?

:D:D:D

Jag rekommenderar en serie: Vampire Knight.
Den är underbart bra! Så finns det ju Tokyo Mew Mew också som äger enligt mig :3 Det är Sailor Moon stuk på den. :D

Vince sa...

bleach, nej. shaman king, ja x)

elfen lied, absolut (Y) otroligt blodig oO

den tredje undrar jag hur du kunde ha rätt på!? men har mina misstankar om att facebook avslöjade mig? x)

vi får la se (Y) har många serier jag ska kolla upp ;)

elleneriksson sa...

Aha okej, Shaman king. Får nog kolla upp den.
Elfen Lied är UNDERBAR!! oO
Hihih, du har låtarna som favoriter på youtube. Så jag har kollat tre avsnitt, verkar bra faktiskt. (Y) Jag får nog lov att kolla facebook, har inte gjort det än.

Ja absolut, så har jag en till som jag glömde nämna: Ouran high school host club. Den är förjävla rolig x)

Vince sa...

haha. trodde du kunde läsa tankar där ett tag oO

men den är mkt bra (Y) fast redan efter första, hann med 3 inatt jag med :D

shaman king är sådär, men den funkar att kolla på (Y)

jag får kolla upp det (Y)

elleneriksson sa...

Jag KAN läsa tankar, mahahah.. !? oO

Du vet låten till Elfen Lied, den kan jag spela på piano. :D ehhe. right.

Majs!

Vince sa...

den låten är underbar!

haha. ja, jag blev lite skrajsen där oO x)

elleneriksson sa...

Du vad ska du göra idag? :3suizede