måndag 19 oktober 2009

Och därför mina kära vänner, använder vi kondom

- Vad gjorde ni på samhällskunskapen?
- Vi smittade varandra med HIV.

Sanna: "Nu ska vi göra en liten simulering, så ställ er på en rad med ryggarna mot väggen."
*ställer oss undrande vid väggen*
Sanna: "Nu är det så att ni ska ha sex med varandra."
*brister ut i asgarv samt tittar misstänksamt på varandra*
Sanna: "Strax ska ni blunda, och då läser jag upp lite HIV-fakta. Två personer kommer på två klappar på axeln, det innebär att ni är smittade. En person kommer få en klapp, du är förståndig och använder kondom."
*blundar medan Sanna gör sin grej*
Sanna: "Så där ja. Nu är det så att alla har olika många sexpartners under sitt liv, medel är ca 6 personer för en kvinna, men det finns även de som har färre och de som har fler. För att ha sex gör ni såhär:
*går fram till Emmy och tar henne i handen*
Sanna: "Och är ni då smittade, kittlar ni den andra personen lite lätt i handen. Så, då kan ni börja mingla."
*går runt, asflabbar samtidigt som vi smittar ner varandra med HIV*
Sanna: "Okej, hur många är det nu som är smittade?"
*alla utom Mickis räcker upp handen*
Sanna: "Och varför klarade du dig?"
Mickis: "Jag använde kondom."

Ja, det tycker jag beskrev min skoldag ganska bra XD
Vi hade såklart också matte, men det beskrivs bäst med:

För tillfället sitter jag lyssnar på musik och väntar på att min perversa kompanjon ska pallra sig hemåt och logga in på msn, vilket hon SKULLE ha gjort direkt efter skolan -_-'
Funderar även på om jag ska träna ikväll eller inte.. Isen på Skogsvallen ligger nämligen bland och jag är redigt sugen. Dock känner jag mig smått slut efter helgen, som jag kommer in närmare på efter detta:

Till Ellen:
Resterande del av inlägget kommer innehålla oerhört mycket bandy. Jag rekommenderar att du inte läser vidare. Om du nu väljer att göra det iallafall, vill jag inte höra något gnäll!
YOU HAVE BEEN WARNED ^^


Helgen ja.. Women World Cup i Edsbyn!

Fredag:
Uppstigning strax innan 6 för att runt halv 7, släpa packningen till stationen. Tåg till Tranås och sedan packa in sig själv i bussen för att starta resan mot Edsbyn. Marika och jag var tydligen de som sov mest, och det fick man självklart höra ^^
Stannade i Falun och åt, sedan full fart mot bandybyn.
Vi kom dit och hann med både promenad och bandy innan det var dags att samla ihop sig.
Nästintill hela laget var lagom nervösa när vi intog isen för första matchen mot Tornio. Trots nerverna, gjorde vi ett bra jobb. Vi ledde med 2-1, men när det är 30 sekunder kvar, kvitterar de till 2-2. Detta ledde till straffar, och efter en limmad plockpotatis från min sida, samt två kanoner från Ebba och Sara, vann vi matchen (Y)

Vi tog oss till hotellet där vi åt och kollade Idol innan läggdags.

Lördag:
Sovmorgon till halv 9 då det var frukostdags. Sedan bar det av till arenan där det blev bandykoll hela förmiddagen. 13:oo var det dags för Vastus - Tranås. Den här gången var jag bänkvärmare.
Vi ägde matchen men lyckades inte få in några mål vilket resulterade i en 2-0 förlust.

Efter matchen åkte vi iväg och åt lunch. Hann sedan med ännu mer bandy innan nästa match vid 18:30 mot Söråker. Vinst med 6-1, och det var vi värda. Riktigt kul match !

Därefter åkte vi tillbaka till Hotellet för lite mat och mys tillsammans. Tittade på Drömkåken, men de flesta gav upp i mitten för att sova.

Söndag:
Steg upp för att äta frukost kl 9. Alla är förberedda på match mot VAIK, men får en överraskning när det visar sig att det är AIK som står på schemat. Reaktionerna var:
"VA!? Nej, nu är det vi som åker vi hem!"
eller
"Okej, vi pratar ihop oss med AIK och gör en läggmatch. Vi kanske kan köra nummerboll eller Nässjö-övningen tillsammans. Det skulle vara nåt det."
Record hade med största sannolikhet spela en läggmatch mot VAIK på kvällen, bara för att de ville slippa AIK i slutspelet. Det tackar vi ryssarna för!

Iallafall så lyckades vi väl komma över skräcken för Stockholmarna och var riktigt taggade inför matchen. Trots det slutade den med en 9-1 förlust. Men vid dessa tillfällen är det viktigt att se saker från den ljusa sidan:
- Det blev inte tvåsiffrigt.
- Jag lyckades klippa Jepson.
- Trots mitt humör var det en riktigt kul match.

För vår del slutade det alltså på en 6e plats, men vi deppade inte för det ^^
Efter en kanonhelg med många skratt och mycket skoj, var det då dags för hemfärd (Y)

Nu är jag oerhört taggad på seriepremiären mot Uppsala.
Så jävla gött att äntligen få spela lite matcher!

BOIS BOIS BOIS

3 kommentarer:

Anonym sa...

sjusovare <3 :)

Emmy sa...

En samhällslektion man sent kommer att glömma xD

Vince sa...

Kunde inte sagt det bättre själv x)