söndag 20 december 2009

Godnatt Herr Luffare

Varför är jag inte förvånad?

Anledningen till att jag inte gått och lagt mig än, (klockan är 02:50), var för att de nu visar Cowboy Bebop på 3an... Självklart är det dock den engelska dubbade versionen som visas istället för det japanska originalet. Skiiiiiiitliiiiiiv...
Men att de visar anime överhuvudtaget, är ju nästan värt ett pris bara det ^^


Förövrigt är det tydligen lördag idag, nej... nu är det faktiskt söndag... iallafall... Det var lördag för ett par timmar sedan. Efter en fredag som endast bestod av film och fika i skolväg, för att sedan umgås med trevliga människor, äta gott och spela spel på kvällen, var jag lagom slut när klockan ringde i morse. Höll på att försova mig, men hann i tid till matchen, IFK - Kareby. Där blev det till att heja fram mitt före detta lag tillsammans med RosaBollen. Trots det, blev det tillslut 3-3. Dock måste jag nämna dagens groda, (kopierad från ROSABOLLEN):

Joakim: Grabbar! Jag kom på en klockren grej till annandagen! Vi tar med oss King Airbombs (alltså kraftiga smällare) Och så siktar vi det mot Tranås målvakt så vi skrämmer henne lite.

Jag: Jocke, får jag lov att presentera Johanna Linder, målvakt i Tranås Bois. (Johanna har nämligen stått jämte mig hela matchen.)

Jocke: Oj, eh alltså jag menade inte.....

(Lägg märke till att "jag" i detta sammanhang, inte är jag själv, utan Fidde)

KLOCKRENT! ^^


Annars har inte dagen i sig bjudit på så mycket. Kollat lite anime, bland annat ett par episoder av Kannazuki, (det skulle bli en, men var tvungen att fortsätta). Den enda serien som etsat sig fast i mitt hjärta. Fortfarande, när jag hör "Re-Sublimity" eller "Agony" känner jag en varm nostalgi i hela kroppen och en viss abstinens efter just denna serie. Underbar och hemsk på samma gång, men jag älskar den!

Det här ledde också till att jag ändrade bloggen lite smått ^^

Nej, jag ska nog ta och strunta i Cowboy Bebop, då engelskan låter helt fel, och fortsätta med Kannazuki. Dock känner jag att det snart är dags att sova, så det blir nog bara en stund till...



Förövrigt har jag ännu en groda, dock från igår när vi spelade Med Andra Ord. För er som inte spelat det, så går det ut på att förklara ord för sina lagkamrater. Den här gången var Sofi och jag i ett lag...

Sofi: Man dricker det till frukost och det är gjort av frukt!
Jag: OBOY!

Till mitt försvar... Jag hörde inte "gjort av frukt" XD


SO LONG SUCKERS!

3 kommentarer:

Emmy sa...

Med andra ord <3 Underbart spel!

Haha, man kanske skulle dra upp till Tranås och spana in annandagsmatchen ändå xP

Vince sa...

Det tycker jag verkligen att du ska ^^ Dock ska de förvarna mig så att jag hinner ducka XD

Anonym sa...

Ha ha, vilka "grodor"! Mer sånt! ;))

/ Mamsen