söndag 27 december 2009

Du är mer senil än en tant på 95 bast med alzheimers

Kvällen före dopparedan spenderades i Surahammar hos farfar och Co. Fick även chansen att träffa Tony och Amir (Idol-Eddies bror, för er som undrar) för en gångs skull. Även Maria och David var där. En toppenkväll med "gänget" så att säga, bjöd på mycket skratt och julgodis vill jag lova.

Julafton spenderades till en början med min käre far och syster. Varför jag just skrev far har jag ingen aning om, men låt gå för det ^^
På eftermiddagen blev syster och jag hämtade av mamma, Lenny och Nova för att sedan rulla vidare mot Vallby. Fullt hus hemma hos mormor och morfar, där det som vanligt bjöds på Kalle Anka, mat och julklappar. Trevligt, trevligt.

Juldagen bjöd på en lång tågresa för min del, då en snabbvisit i Nässjö väntade. Satt med näsan i "Vid Hägerns Skarpa Skri" under de 4,5 timmarna jag spenderade på resande fot. Underbar böcker! Väl framme, traskade jag till boendet, vilket inte var det lättaste då det var snöstorm. Fabulöst! Kvällen spenderades sedan framför teven och datorn innan det blev läggdags.

Annandagen och det efterlängtade derbyt mellan Tranås BoIS och IFK Nässjö var kommen och jag var taggad till tusen. Fick skjuts till Skogsvallen där man chockade IFKarna som tyckte det var oerhört lustigt att jag skulle åka med dem till matchen, för min egen del tyckte jag bara att det var kul att träffa alla. Dock fick man höra en och annan kommentar i stil med:
"Vi ska psyka dig hela vägen" eller "På hemmaplan ser jag. Akta så att du inte kliver på en mina."
Men jag tycker om dem ändå :T

Väl framme blev det taktik med mina nuvarande lagkamrater och det märktes att det inte bara var jag som var taggad. Väl till matchstart dock, var jag ett nervöst vrak, nästan värre än den allra första matchen i BOIS-tröjan. Efter45 halvjobbiga minuter, stod det 1-4 och vi hade gjort vår bästa halvlek hittills. Att vi dessutom gjort vårt första mål på 3 matcher, kändes ju inte helt fel, och mot de svenska mästarna dessutom, hej och hå ^^

Andra halvlek var också klart godkänd från vår sida, trots att matchen slutade 1-9. Själv blev jag utnämnd till matchens lirare av Rosabollen, vilket jag uppskattade något oerhört. Det var ett bra sätt att lindra förlusten. Dock kändes min insats halvdan, men då alla säger att jag gjorde ett bra jobb, får jag helt enkelt tro dem!

Kvällen har spenderats framför datorn i brist på annat. Redan imorn återvänder jag till storstan. Dock har jag ingen iPod, då jag lyckades glömma laddaren i Västerås -_-'
Men jag har min bok iallafall, alltid något :T

Nej, nu ska jag ta och skriva lite, det var ett väldans tag sedan oO
Egentligen borde jag sova, men jag har ingen lust. Kan sova imorn :Z
Värt att tillägga är att jag äntligen sett klart Kyoshiro och Umineko samtidigt som jag insett att Kämpfer är finito.... SKITLIV! Q_Q

SO LONG SUCKERS!

Inga kommentarer: