lördag 2 januari 2010

This week! This week! This week! This week! This week!

Tänkte bara kort nämna den senaste vecka, mest för mig själv eftersom den snart kommer vara glömd annars ^^


MÅNDAG:
Måndag ja, vad gjorde jag då? Jo, min syster släpade ner mig på stan. Mellandagsrean, vilket i storstäderna innebär att slåss för sitt liv. Trots att presentkort, blev det dock inte något klädköp. Orkade helt enkelt inte ^^ Kvällen spenderades framför Rozen Maiden och jag skrattade hysteriskt.

TISDAG:
Den här gången var det Captain som släpade ner mig på stan för att slåss med resten av Västerås. Inga köp idag heller dock ^^ Däremot jagade vi buss och köpte Subway, lovely. Hem till mig sedan, där vi bänkade oss framför "Du är vad du äter" medan vi tryckte i oss Subway och julgodis. That's life as it should be! Senare blev det tacos, för att därefter pallra oss till Captain's place för uppeisttarkväll. Tog även tag i läsandet av Bloody Monday, vilket ledde till att det var omöjligt att slita sig.

ONSDAG:
Vaknade upp något sega, men det blir lätt så. Till frukost bjöds det på skinkmacka och ramen. Blev lite mer Bloody Monday och tjat, innan jag begav mig hemåt. Hos pappa blev det ännu mer Bloody Monday, varierat med Rozen Maiden. Det är så lediga dagar ska spenderas!

TORSDAG:
Vaknade upp vid halv två, då pappa snäll kom in och frågade om det inte var dags att gå upp snart. Efter att ha grymtat fram ett halvdant svar, gick han och slog på kaffe, vilket innebar att det verkligen var dags att gå upp ^^ Spenderade ett par timmar med Bloody Monday för att på kvällen äta gott med pappa och syster. Därefter traskade jag bort till min onda hälft.

Direkt bestämde vi oss för att ta vår vanliga promenad till ICA och köpa massa onyttigt. Det gick dock inte som vi tänkt oss. Istället blev det en längre promenad till macken, Donken och halva Skallberget innan vi äntligen kom tillbaka till värmen. Där var vi snabba med att koppla in min hårddisk i deras nya tv, därav spenderades kvällen och natten med att kolla anime på stor skärm medan vi tryckte i oss hamburgare, godis och chips!

Självklart tog vi en paus sådär 5 minuter innan tolvslaget och gick ut för att kolla fyrverkerier och skratta åt grannarna som failade med att tända dem. HEH HEH HEH
Runt 5 på morgonen gick vi till sist och la oss, dock efter ett kort julklappsbyte. Mina misstankar besannades när jag fick en kaktus (internskämt). Dock var det stora garvet, den fula kossan jag hade köpt som jag hoppas står kvar på sängbordet och stirrar på min kära kompanjon ^^
Även mangan med tema "Ellens Man" var uppskattad.

FREDAG:
Fem timmar efter läggdags, ringer klockan, 50 minuter senare krälar jag mig ur sängen. En rask promenad hem till pappa för att packa grejer och fixa, för att sedan ta tåget till Nässjö. Väl framme blev det snabbvisit på Konsum och sedan hem för att chilla och äntligen läsa klart Bloody Monday. I loved it :T

LÖRDAG:
Ännu en tidig morgon. Hämtad vid 8, bil till Jönköping, tåg till Göteborg, (Kungälv).
Match spelades mot Kareby, och som vi spelade. Ännu en match där vi överträffade oss själva. Dock gick det väl inte riktigt vägen, men en 6-1 förlust är inte helt fel och vi firade som om det vore en vinst på vägen hem ^^
Värt att nämna är att jag ca 7 minuter in i matchen drar på mig en utvisning efter en bentackling, som jag gjorde utan att ens tänka. Men det var SÅ värt det!
Det roliga var dock att Linda och jag på vägen dit diskuterat hur många vi kapat under säsongen och vem som skulle vinna målvakternas egna busliga ^^
Jag leder för tillfället med 10 minuter (Y)
Höjdpunkten var nog dock när Linda berättade vad deras tränare skrikit strax efter min kapning:
"Skjut utifrån, gå inte för nära!"
UNDERBART :Y

Nu sitter jag hemma och tar det lugnt. Det märks att man vänt på dygnet, har varit helt slut hela veckan. Därför tänker jag nu göra absolut ingenting resten av kvällen, samt imorn. På måndag är det träning, kanske även på tisdag, och match på onsdag. Därav anledningen till att jag cokså valt att stanna i Nässjö istället för att göra ännu en resa hem. LOVELY!

Nej, nu ska jag sluta och börja läsa Bloody Monday 2 samt kolla klart Rozen Maiden. Tänkte slänga in en sammanfattning av 2009 senare, kanske idag eller imorn, mest för sakens skull ^^

SO LONG SUCKERS!

Inga kommentarer: