söndag 5 september 2010

Sömnbrist, I believe it's called.

Skönt att man är überpigg vid midnatt, en söndag... Och då har jag ändå försökt att sova i iallafall 20 minuter innan jag gav upp...
Sak samma... Eftersom jag nu är så pigg, tänkte jag ta tillfället i akt och uppdatera min kära lilla blogg. Jag vill ju inte förarga mitt framtida jag genom att inte låta denne ta del av alla tråkiga smådetaljer som utspelar sig i det som ska föreställa mitt liv. Det vore ju dumt...särskilt om de hunnit uppfinna en tidsmaskin tills dess...då kommer jag inte vara nådig, när jag väl letat mig tillbaka hit i jakten på mitt nutida jag...
Okej, nu har jag förvirrat mig själv, så det är lika bra att sätta igång innan jag tar det alltför långt...suck...


MY LIFE AS LIZ... SE DET!!
(på tal om ingenting...)


Var ska vi då börja? Jo, torsdagen antagligen... Hmm, sovmorgon då samhällen än en gång var inställd. Därefter var det psykologi tror jag, där vi bland annat såg en intressant film om jobbiga barn och hur de agerar beroende på hur man tillmötesgår dem...typ... Därefter fick vi en mer ingående beskrivning på vår kränka-någon-läxa. Kan bli kul!

Därefter var det nog engelska och jag tror vi gjorde en hörövning som var sådär allmänt ointressant, men antagligen väldigt viktig för vår fortsatta utbildning. Jaa...

Lunch, som bjöd på något som numera är bortglömt...inte var det gott iallafall... Vi tog en fika, innan klassen begav sig mot naturlektionen och jag själv gick hem. Totalt värt att onda blickar och hot om att brännas på bål, från mina stackars klasskamrater. SUCKERS!

När jag väl tröttnat på att vara hemma, gick jag tillbaka till skolan då det var dags för historia. Vi började prata om tiden efter 1991 och fick bland annat se ett klipp från när Berlinmuren, (som iofs revs 1989, men iallafall...), öppnades för första gången. Rysningar säger jag bara o,O

Kvällen sedan...ja, vad gjorde jag egentligen? Antagligen ingenting...



This makes me laugh :3

Det är dags för fredagsmys....
Eller ja, nästan... Dagen började med ett kort teoripass med bandygym, där vi bland annat pratade målsättning. Spännande. Sedan traskade jag tillbaka hem och intog sängläge. Sov i ungefär en timme, innan det var dags för att än en gång bege sig till skolan för att äta lunch. Pannkakor...hade jag vetat det hade jag stannat hemma... Iallafall, så blev det en fredagsfika uppe på det innan vi hade engelska och svenska.

Engelskan ja... Det var meningen att vi skulle komma på en livstil att skriva ett tal om, men vi hamnade i biblioteket istället, vilket säger det mesta om hur lektionen spenderades...host host...
Svenskan därefter....tja, vi var ju seriösa i ca 5 minuter, innan vi en än gång hamnade i biblioteket, men det är sånt som händer när man bara har en 40 minuters lektion...

Väl hemma, tog jag min andra powernap för dagen...eller så försökte jag bara, jag minns faktiskt inte... Stack senare iväg för att handla lite och därefter blev det pizza framför Kill Bill vol 2. Kill Bill-filmerna, är utan tvekan två av mina favoriter!! Quentin Tarantino är ett levande geni!! När jag ändå var igång, kollade jag även på Pulp Fiction, som var helt okej den med. Två filmer på en kväll, väldigt bra gjort för att var jag. Är faktiskt lite stolt över mig själv...bara lite sådär...
Hann även se några Naruto avsnitt innan jag gick och lade mig, relativt tidigt för att vara en fredag, så det var väl bra gjort det med...antar jag...




Normal reaktion: Illamående och ett WTF o,O
Vince's reaktion: HA HA HA HAHA


Lördagen började sådär, då jag vaknade ett flertal gånger under morgonen för att till sist släpa mig ur sängen runt 11... Resten av dagen gjorde jag inte mycket mer än att ränna runt och vara allmänt rastlös...en underbar känsla... På kvällskvisten tog jag dock cykeln till Skogsvallen, då det var dags för att ispass med IFK. Redigt kul skulle jag vilja påstå och ännu roligare var det att träffa alla igen. Så värt mitt enorma, yngelformade, blåmärke på låret!!

Kom hem och dog i sängen, där jag bestämde mig för att påbörja mitt efterlängtade Star Wars maraton... Jag hann iallafall se första filmen, som jag snart insåg, att jag redan sett ett antal gånger... Men jag jobbar på det, hela min nördhet hänger på det!!



MER PROPAGANDA ÅT FOLKET!!


Söndag, denna meningslösa dag... Vaknade även denna gång ett flertal gånger, innan jag gick upp strax innan 12. Dagen har bestått av dator, mer dator, affischtapetsering av garderob och dörr, samt ännu mer dator. Dock stod ännu ett ispass med IFK på schemat, då kvällen spenderades sedan med att utöka min blåmärkessamling uppe på Vallen. Underbart!!

Och ja, jag gillar Paramore, Jack Sparrow och Kristen Stewart...A LOT :3


Och ja, nu sitter jag ju här, oförmögen att sova och oerhört sugen på att försöka skriva lite, då jag saknar mina karaktärer något oerhört... Kan vara ett tecken på ensamhet, men det är helt enkelt en smäll man får ta.

I morgon är det dessutom måndag, vilket innebär ett par tre lektioner och sedan en sväng till Tranås...trodde jag ja... Om jag inte varit så senil att jag glömde mina träningsgrejer på Vallen, hade det kunnat blivit en tripp till Tranås, men icke då. Dock har jag en plan, som innebär att böna och be litegrann... Vi får se om det fungerar eller om jag får spendera kvällen med något totalt ovärt istället...

Nej, skriva var det...kanske tar jag och läser lite mer också, har så många böcker helt plötsligt, så det gäller att ligga i.

Talihoo!!

Inga kommentarer: