söndag 19 september 2010

Ze week...

Tisdag:
Om jag inte minns fel, gjorde vi inget vettigt... Vi hade svenska i ca halvtimmen och därefter tog vi klassfoto. Gympa, där Sofi och jag blev utkastade:

"Och varför är inte du med?"
"Jag är förkyld..."
"Ut! Jag vill inte ha er er."

Jaha... Så vi gick och åt lunch istället. Sista vi gjorde var att slösa bort ca 1.5 timme av våra liv genom att vakta skolvalet... Totalt meningslöst.
Jag lyckades även "övertala", (jag nämnde ordet fika), Borka och Den Lille att gå till Thimons...and so we did.
Resten av kvällen sedan... Jag kollade på hela VMA's. Ja, det var väl ungefär det...


Onsdag:
Började dagen med att vakta skolvalet i 2 timmar... Ännu en gång: totalt meningslöst.
Därefter blev det religion i ca timmen innan det var slut för dagen.
Gick hem och gjorde...tja...ingenting.


Torsdag:
Dagen började med psykologi där vi planerade vår undersökning... Det kanske kan bli bra.
Engelska därefter, som var det värsta jag någonsin varit med om...på ett bra sätt. Jenny höll på att gå i taket och hade nog också gjort det om det inte varit just vår klass det handlade om. Vi skrattade, pratade och var bara allmänt ointresserade, men kul hade vi.
Lunch och sedan natur, vilket för mig innebar en sväng till lägenheten. Tillbaka till skolan efter en timme, då Hasse bjöd på lite historia á la Israel och Palestina.
Resten av kvällen spenderades med att skriva tal...


UNDERBAR!!


Fredag:
Försov mig och missade därmed foto med bandygym... Det sög ju nästan.
Gick istället till skolan för att äta lite gröt till lunch, en kaffe på det och sedan engelska.
När man får kommentaren: "You're a natural, maybe you should think of doing stand-up." efter ett tal, då anser åtminstone jag att man har lyckats. Och jag som trodde att mina klasskamrater inte skulle uppskatta min humor... Något nöjd skulle jag vilja påstå. Jenny får dock sluta mata mitt ego innan det går för långt...
Lite svenska därefter, där vi hyllade varandras krönikor istället för att ge konstruktiv kritik... Det blev bättre så.

Skoldagen tog slut, jag gick hem och packade för att sedan ta tåget till Västerås.
Hamnade i Sossarnas tillhåll, där mamma och ett flertal andra kollade debatt. Jag tröttnade dock och började leta efter bussen hem... Desperat ringer jag Captain och frågar:
"Vilken buss ska jag åka med?" QQ
Halvtimmen senare hoppade jag av vid Skallbergskrogen, där Captain och jag köpte efterlängtad kebab.
Hem till Captain, där vi kollade ett avnsitt av Rome och sedan filmen Bronson. Den var sådär...


Mitt framtida hem!!

Därefter blev det Nitro Circus, Viva la Bam och VMA's innan vi tillslut gick och la oss efter 4 någon gång...


Lördag:
Vaknade upp ett flertal gånger under morgonen, för att tillslut kravla oss ur sängen strax innan 14. Lite mat och barnprogram, innan jag blev begav mig hemåt.
Tog det lugnt hemma en stund, för att sedan bli upphämtad av kusinerna. Resident Evil: Afterlife stod på schemat. Och jag säger då det... Bättre än så blir det nog inte! Helt klart den bästa i serien och det skadade inte att det var 3D. Awesome!!

Efter bion letade jag upp min kära Eivor och det blev till att lyssna på Erik Vilde vid växhuset.
"Ja, i morgon kommer man ju antagligen vakna upp i ett dike... Men tur är väl det att jag har RÖDGRÖNA kläder på mig, så att folk vet var jag hör hemma."
Älskar människan!




Captain gjorde oss även sällskap och efter att han äntligen hade spelat "Negerbollar", begav vi oss bort mot VLT-huset där vi chillade ett bra tag. Vi hamnade sedan vi Valstugorna där vi egentligen inte gjorde något, förutom att blänga mordiskt på Moderaterna.
Olivia dök snart upp och en stund senare befann vi oss på Burger Corner för lite nattmat.
Tillbaka ut till valstugorna där vi även träffade på Felicia, som jag inte sett på ca 1.5 år. Trevligt återseende!!

När klockan började närma sig 1 eller så, började stugorna stängas och ungefär samtidigt, begav sig Eivor och Olivia hemåt... Captain och jag hamnade istället i en diskussion med två killar. Den ena försökte debattera med mig, vilket inte är min grej, så han gav snart upp och vi stod sedan, alla fyra, och trackade varandra. Tillslut stack dock politikersnubben och vi blev kvar med Claes. Ett par timmar, sketcher och youtubeklipp senare, upptäckte vi att Västerås låg öde och att klockan var 5. Hoppsan, dags att gå hem... Så vi tog farväl av Claes innan vi började gå hemåt.

All in all.... Kvällen var MUY BIEN!!


Söndag:
Vaknade upp hos pappa, halvt död... Morfar skjutsade mig till mamma och det blev en kort promenad till Apalbyskolan där jag för första gången röstade. Nu är jag livrädd på riktigt och är lite smått nervös inför valvaka ikväll... Den kan bli trevlig, men också raka motsatsen... Politiken förstör mitt liv T__T

Bortsett från mina kvällsplaner, bjuder inte dagen på mycket mer. Tänker stanna här i min säng och bara ta det lugnt ett par timmar till. Väntan är olidlig...


Inga kommentarer: