onsdag 1 september 2010

När motivationen tryter...

Jag får dåligt samvete av att inte skriva blogg, men känner mig samtidigt så otroligt motivationslös så fort tanken slår mig... Det ser inte ljust ut.

Som vanligt, blir det alltså då en ointressant sammanfattning av de gångna dagarna...gomenasai...

LÖRDAG

Familjen drog till Stockholm. Vi stannade vid något enormt köpcentrum, där jag införskaffade två nya böcker. Sedan fortsatte det hem till Lennys syster, vars lägenhet är underbar. Vi käkade pizza, innan vi lämnade Nova och drog oss mot Globen. Kommunal firar 100 år, var det som stod på schemat och jag förväntade mig 5 timmars fackligt tjöt... Ack så fel jag hade. Henrik Schyffert, Magnus Carlsson, någon jazztant, Martin Stenmarck, Lena PH, Nour El-Refai, Timbuktu, Veronica Maggio, Carolina af Ugglas, Takida...antagligen någon mer som jag inte minns... Iallafall var kvällen grymt rolig!!
Det slutade runt tolvslaget, om jag inte minns fel... Vi hämtade upp Nova och åkte hemåt. När det var ca 20 minuter kvar, fick Nova spel och påminde mig ännu en gång om varför jag aldrig vill har barn... Det känns tryggt.

SÖNDAG

Gjorde absolut ingenting, förutom att införskaffa en stor godispåse och sedan åka tillbaka till Nässjö. De tre timmarna mellan Stockholm och Nässjö, spenderades med näsan i "Miles To Go", vilket också innebar att jag läste ca 2/3 och sedan var den slut... I LOVED IT!!
Kvällen sedan var totalt ointressant...

MÅNDAG

Nu var det ju det här med att komma ihåg vad man hade för lektioner...
Tror vi började med...hmm...psykologi? Så var det nog. Iallafall, pratade han om olika sociala...någonting...och vi fick i läxa att kränka någon. Skoj.
Religion därefter, började prata hinduism... Jag struntar i att jag inte får konvertera, jag TÄNKER återfödas som ett Sjöodjur!!
Dagen slutade med historia, där vi pratade Erik Den Helige, någon trevlig snubbe som tydligen sades vara kung för många år sedan... Nästan intressant...
Resten av dagen spenderade jag till större delen, nedbäddad i sängen. Såg bland annat "Landet För Längesedan" för första gången på ca 10 år... Still love it. Dock vill jag skänka Cera till Vasstand... DON'T LIKE HER o,O


I can see this over and over and over again XD


TISDAG

Började dagen med ett ispass. Kanonkul! Sedan stressade jag till svenskan, endast för att få höra av Stina att jag inte behövde göra det, då hon visste att det krockade lite... Iallafall, vi fick ut grejer för ett låtsas-nationella och jag ser inte alls fram emot att jobba med det...booooring...
Gympa, där Christer endast påpekade att Brinellmaran är runt hörnet och att han helst vill se oss alla springa, samt att vi nu har allt man ska göra i Hälsa och Idrott A, kvar att göra... Tack Christer.

Lunch och sedan ett oerhört långt hål, där vi satt och bekantade oss med Emmys tysk, Inga. Mestadels var det de som skrattade åt mina obefintliga kunskaper i tyska, men jag tycker om dem iallafall.
Naturkunskap, där jag insåg att jag är körd. Så fort lektionen var slut, stormade jag iväg till Syon och vips, var Naturkunskap B borta från mitt schema. Jag har nog aldrig varit så lycklig QQ
Medan Becca och tysken var på lektioner, försökte vi tågluffare sedan få ihop en tidsplan eller något liknande... Det gick sådär.

När skolan dock var slut för dagen, traskade vi allihop ner på stan där det blev fika på Thimons. Därefter, var det dags för bowling. Trots att jag är kass, lyckades jag ändå vinna över Sofi, vilket i stort sett gjorde min dag!!
Vi gick skilda vägar kort därefter och det bar av hemåt för min del...där jag som vanligt gjorde ingenting...



Ta och leta upp originalet så förstår ni det roliga XD


ONSDAG

Träning på morgon, och den här gången dog jag på riktigt... Hittade sedan en lapp i Emmys (och mitt) skåp som Emmy så snällt förklarade var vi hade lektioner, när vi hade lektioner, samt att vi absolut inte fick ställa EN kaffekopp i skåpet. Dock skrev hon inte vad det var för mat, så Sofi och jag var lite besvikna... Dessutom har hon tydligen accepterat Borka som smeknamn, så nu är det officiellt!!
Först ut var engelska, där vi började lyssnade på en tråkig text i textboken... Tja, det var väl det vi hann med. Lunch, pyttipanna med mini-köttbullar... Inte riktigt min grej, så det blev en macka och en kaffe uppe på det.
Sista lektionen för dagen var religion, där vi fortsatte prata hinduism, samt såg en film om kastsystemet i Indien...

MÄNSKLIG UTROTNING - JA TACK!!

Iallafall... Det var den dagen. Kom sedan hem och däckade i sängen...eller ja...jag sov till och från i ca 2 timmar innan jag till slut gav ut och började kolla på Fairy Tail. Nu är jag helt inne i den serien igen. It's lovely!!


"I'M ON A HORSE"

Nej, dags att sova om jag ska orka med alla fyra lektioner i morgon...yay...

NIGHT!!

Inga kommentarer: