lördag 17 januari 2009

Fredag & Lördag

Igår hände det två intressanta saker...

I skolan:
5 minuter kvar av min sista lektion, och brandalarmet går. För det första, det var det larvigaste brandalarm jag någonsin har hört. För det andra, vi satt i öppna datasalen, och precis innan det gick, började datorn att lagga. PANIK! Slutade med att jag knäppte av den så som man inte får göra, menmen. För det tredje, vi stod ute i 3 minusgrader i en kvart. Jag hade dessutom bara en t-shirt på mig. KALLT! Tur var väl det att jag slutade direkt efter (Y)

På Högland:
Hoppade in istället för sjuklingen Lollo, och stod på Högland mellan 18-20. Under dessa 2 h kom ca 20 pers, så det var inte särskilt händelserikt. Iallafall, så när jag stod där kom helt plötsligt en kvinna fram.

Kvinnan: Hejsan! Jag tyckte du såg så ensam ut, så jag kom hit för att prata lite med dig.
Jag: Jaha, det var ju snällt av dig.
Kvinnan: Jo, jag är en person som tänker på andra. Så hur gammal är du då?
Jag: 16
Kvinnan: Jaså, du ser så mycket äldre ut. Lång och så. Jag har nämligen en dotter som är 19.
Jag: Okej..
Kvinnan: Men då har du gått ut gymnasiet, tagit körkort och hela faderullan då?
Jag: Nej, jag har nyss börjat på gymnasiet.
Kvinnan: Jaha, vilken linje går du då?
Jag: Samhäll
Kvinnan: Det ska du veta, det är en framtid. *tar mig i hand* Då får jag önska dig lycka till!
Jag: *en aning förvirrad* Tack!

Efter en sådär 30 minuter kommer hon fram igen.

Kvinnan: Nämen, står du här fortfarande? *låter lite irriterad*
Jag: Jo, jag gör ju det. Men det är bara en halvtimme kvar nu.
Kvinnan: Hur mycket är det du behöver för att få slippa det här. Jag tycker så synd om dig.
Jag: Vi ska samla ihop så mycket pengar som möjligt, så har vi våran tid vi ska stå.
Kvinnan: Men jag tycker det är så B att du ska behöva står här, när du kan vara därinne och ha kul. *man verkligen hör att hon menar det* Vad är det du behöver? 1500, 1000? Jag ger dig 1000 kronor och löser ut dig, så att du kan gå in och dansa.
Jag: Det är lugnt. Jag slutar om en halvtimme.
Kvinnan: Jo, men jag tycker det är så dålig stil! Du går ju miste om så mycket roligt!
Jag: Vi står inte ens en gång i månaden, så det är sånt man får offra för laget.
Kvinnan: Jo, det är väl så. Men jag tycker ändå att du borde vara där inne och ha kul. Jag ska inte stå för dig en stund, så du kan gå in och ha lite kul?
Jag: Nej, det är lugnt.
Kvinnan: Okej. *tar mig ännu en gång i handen* Du ska veta att jag bryr mig om dig. Jag är sån, och jag tycker det är dåligt!
Jag: *ännu mer förvirrad än första gången samtidigt som jag har väldigt svårt för att hålla mig för skratt* Tack!
Kvinnan: Då får du försöka ha en trevlig kväll!
Jag: Detsamma!

Högland är stället om man vill träffa roliga människor (Y)

Idag var jag i Jönköping och hejade fram IFK. Vi vann med 8-0, men det hade kunnat blivit ett par mål till. Sånt som händer. När vi kom hem, strax efter 16, var både jag och Malin helt döda. Ingen av oss orkade laga mat, så vi velade fram och tillbaka, men tillslut blev det pizza. Slappt, javisst (Y) Så det blev en festmåltid framför en Riddares Historia, mycket trevligt ;)

Imorn är det då match med F-15, IFK Nässjö-Skirö. Fan vad taggad jag är. Ska bli kanonkul :D

Nej, nu ska jag plugga vidare en stund, innan det är dags att sova.

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

HAHAHAHAHAHAHAH XD

Kvinnan: Det ska du veta, det är en framtid. *tar mig i hand* Då får jag önska dig lycka till!
Jag: *en aning förvirrad* Tack!

Kvinnan: Okej. *tar mig ännu en gång i handen* Du ska veta att jag bryr mig om dig. Jag är sån, och jag tycker det är dåligt!

JAG DÖR!! X''D

Vince sa...

hahaha
vad tror du jag höll på att göra x)