måndag 26 januari 2009

Helgen

FREDAG:
Träning på morgonen, och sen skola. Kommer hem och ser att mamma hittat en sista minuten till Västerås. Efter mycket funderande, bestämmer jag mig äntligen för att åka hem. Hann med en tur på stan med Marika, innan det bar av. Resan som skulle ta 3.5 h, tog dock 5.5 timmar, då tåget var flera timmar försenat, samt att jag fick åka buss mellan Katrineholm och Västerås. SJ är skräp!

LÖRDAG:
Mitt på dagen blev det en tur till Erikslund med mamma och Lenny. Vid halv fyra sen, stack jag och pappa ner till Rocklunda för att kolla semifinalen, Sverige - Kazakstan. En tråkig match, men vi vann tillslut. På kvällen lekte jag med Ellen, a.k.a. GILLIGAN x) Vi körde det gamla vanliga racet, och var hemma vid halv 5 på morgonen.

SÖNDAG:
Finaldags :D Tog det lugnt på förmiddagen. Vid 15 traskade jag till Wille, där pappa och ett par andra höll hus. Därefter bar det av till ABB Arena. Kollade på matchen. Så otroligt härligt i 2a halvlek när pappa och Wille satte igång publiken. Vid 5-1 målet började alla sjunga, "VM Guld, VM Guld, VM Guld", och jag blev alldeles tårögd. Så otroligt stort! Efter vinsten fick man komma ner på isen, och hälsa på alla :D Gött att man har en pappa som känner halva bandysverige (Y) Det här slår allt jag varit med om hittills. UNDERBART!

MÅNDAG:
Idag blev det upp tidigt för att hälsa på Gidde med Ellen. Träffaden dock bara Lars och Minna, då de flesta andra hade sovmorgon eller var sjuka. Menmen, kul att få träffa Larsa igen :D Nu ska jag alldeles strax gå ut, så ska mamma skjutsa mig till stationen. Halv 12 går tåget hem till Nässjö. Får se sen om det blir träningen ikväll, men som halsen känns nu, tvivlar jag på det :( Aja, vi får se.

Hade gött!