måndag 16 juni 2008

16 juni: Första dagen på jobbet

Kände mig inte alls sugen på att jobba när jag stod utanför Ormkärr vid 9 imorse. Men väl bland barnen, kände jag mig genast som en i mängden ;) Jag började med ett parti Yatzy innan samlingen och fruktstunden. Efter det blev det ännu mer Yatzy, och en sagostund :) Mina pappersflygplan och nafsnafsare blev också väldigt eftersökta ;) haha.. Skaffade mig en ny kompis, Elina, som suttit som ett plåster på mig hela dagen. Lite smådryg, menmen..

Vid 12 käkade vi iallafall lunch. Jag hade rast, och gick sen ut med barnen. Där ute förälskade jag mig i Emil, som typ är världens underbaraste unge :) Han var ensam, och ville inte spela innebandy eller fotboll med dom andra, så jag frågade om vi skulle gå och gunga istället. Efter det pratade han nonstop och följde efter mig överallt.

När vi varit ute ritade vi lite, och jag blev väldigt populär med mina hundar =P Det blev dags för mellis, och sedan tillbaks till ritandet. Innan jag slutade, hann vi även med lite "hänga gubben".

Måste bara skriva ner Emils kommentar vid mellis. Han började helt plötsligt prata om döden, och sa något i stil med att "man kan förlora sitt eget liv". När han tänkt efter ett tag sa han även:
"Men, man kan inte förlora sitt döda liv."

Kärlek till den ungen. Vi pratade även om ett liv efter döden, och Emil kom fram till att om man hamnat i typ Nangijala (Bröderna Lejohjärta för er som inte hänger med), måste man kunna åka till solen utan att brinna upp, för då är man ju redan död. (Måste tillägga att Emil och de andra är 6-7 år). Underbara lilla söta unge! (A) ;) (Vi diskuterade även skillnaderna mellan att vara barn och att vara vuxen, men det kan jag ta en annan gång ;) )

Träning ikväll.. Ska bli kul, lite synd att man är så trött bara. Men än så länge ska jag bara sitta och chilla framför tv:n :) See ya

Inga kommentarer: