tisdag 17 juni 2008

17 juni: Hyckleri

Dagen i korthet. Började dåligt, körde över en snigel på vägen dit, och har haft dåligt samvete sen dess :S :( När jag kom dit fick jag även veta ett Emil var sjuk, (karma kallas det). Så hela dagen har jag fått stå ut med Elina och Anastasia, som bara blir drygare för var minut.. Men jag överlevde ;)

Jag har kommit fram till att jag är en hycklare. Jag klarar inte av att döda någon levande varelse, (endast ett undantag), men jag låter gärna andra döda dom. Det är hyckleri! Så jag har kommit fram till att jag borde bli vegetarian. När man ändå håller på, är det lika bra att gå hela vägen.
Problemet är att jag varken kommer ha pengarna eller orken att klara av en vegetarisk livsstil i höst, eller de 3 kommande åren. Isåfall måste jag köpa och laga all mat själv. Jag är också väldigt kräsen när det gäller mat, och kommer antagligen inte få i mig allt jag behöver när jag tränar. Så, får antagligen vänta med att bli vegetarian.. En sak är säker: Har jag samma åsikter om 3 år, då tänker jag nog bli vegetarian! (Kommer antagligen få ångra det här)

Nu är det iallafall bekräftat: Jag har blivit knäpp på riktigt oÓ haha

Inga kommentarer: