måndag 4 januari 2010

2010, du har skaffat dig en tuff motståndare: 2009 blir svårslaget!

Dagen har till större delen spenderats i sängen, (bortsett från min promenad bort till Lidl), där jag bosatt mig i brist på annat. Det har kollats Rozen Maiden, lästs Bloody Monday samt ett antal historier på Quizilla. Under dagen har också 4 låtar gått på repeat, vilket mot kvällstimmarna, reducerades till endast två av dem:

Agony - Kotoko
Teenagers - Hayley Williams
Wind - Akeboshi
Push You Away - P!NK

Dock har det nu övergått till Paramore på repeat, då jag blivit helt förälskad i detta band. Lovely!


Förövrigt tänkte jag göra ett tappert försök att sammanfatta året som varit...

Den första frågan man alltid ställer sig vid slutet av ett år, är ju självklart:
- Lyckades jag hålla mina nyårslöften?
Svaret är oftast detsamma... NEJ! Dock har jag förstått det här systemet, och ser därför till att ha många löften så att jag åtminstone kan hålla något av dem. I år lyckades jag bland annat sluta bita på naglarna, (den enda fördelen med tandställning)... Jaa... Det var väl det... Men så tatuerade jag mig också, vilket var ett av löftena för 2008, så det får duga ^^

Annars då, kanske ska ta och nämna ett par av årets höjdpunkter...eller nej...mer årets händelser och saker att lägga på minnet...

* Sverige vinner guld i Bandy VM och jag var där!!
* IFK Nässjö vinner SM Guld och som det firades! Oförglömligt, minst sagt!!
* Twilight, (förlåt, men det kan inte undvikas!)
* Michael Jackson dör för att ett par månader senare, följas av Brittany Murphy (What a cruel world we're living in!)
* Lillasyster Nova kom till världen och har under hösten spytt ner och sedan skrattat åt alla nära och kära. Men vi gillar henne ändå!
* SPA08 får man ju inte heller glömma. En härlig klass med många trevliga människor, det må jag säga.
* Första säsongen i Allsvenskan för min del, och med Tranås BoIS av alla lag. Men jag klagar inte, från ett toppengäng till ett annat. Bandy är underbart!
* P!NK, årets enda konsert, om jag inte minns helt fel (Promoe räknas inte)... Jag minns att jag använde orden Bra - Bättre - P!NK, iallafall, vilket beskriver det relativt bra!
* Kaptenens och min historia, som har utvecklats till ett enormt projekt samt fått mig att verkligen älska skrivandet ännu mer. Något jag lugnt vill hålla på med resten av mitt liv!
* All bortkastad tid framför dataskärmen för att kolla på anime eller läsa manga. Ja, jag är en NÖRD och jag är STOLT över det! Misstolka inte det här för något negativt dock, för det är raka motsatsen ^^
* Min Boris, (med andra ord, min dator). Han har verkligen gjort mitt liv väldigt mycket enklare!
* Jag har fått lära mig att vissa saker inte är värda att kämpa för, om man inte får respons. Vänner kommer och går, så varför lägga energi på de som redan gett sig av istället för de som stannat kvar? Samtidigt har året också bjudit på många nya kontakter, likaså starkare band med de "äldre".
* Självklart måste tvillingarnas 10-årsjubileum nämnas, trots att det aldrig firades. Men vi vet var vi har varann och för er som inte vet, är vi det gamla gifta paret i radhuslängan som tjafsar om meningslösa småsaker i brist på annat och kastar elaka blickar på barnen mitt emot medan de kommunicerar utan ord.
Har ni hört talas om telepati mellan tvillingar? Vi är levande bevis på att det existerar, till den punkt att det till och med skrämmer oss själva oO Frasen: "You're creepy, go away" används nästan dagligen då våra hjärnor verka allmänt synkade, och det här trots att vi inte är släkt. Something's not quite right here.... I vilket fall som helst:
AISHITERU!


Eftersom jag är relativt död då jag vänt på dygnet totalt, kommer jag inte på nåt mer för stunden. Istället tänker jag nämna ett par av det nya årets löften:

* Först och främst har vi självklart avslutandet av Tvillingarnas Sailor Moon-maraton, som påbörjades sommaren 2008 då vi bockade av hela 96 episoder. Efter att ha misslyckats med det löftet under 2009, är det ett måste under 2010. BELIEVE IT!
* Än en gång tänker jag dra upp löftet om att iallafall FÖRSÖKA, ta skolan på liite mer allvar. Ett löfte som funnits sedan 8an, men som jag ännu inte lyckats med. Men som sagt, försöka går ju ^^
* Se till att träna i sommar och inte bara leka soffpotatis och nattuggla. Misslyckades BIG TIME i somras, men så fick jag jobb och det var värmebölja....inte har jag några bra ursäkter heller.... men iallafall....
* Läsa mer böcker, något jag blivit väldigt dålig på. Dock har jag funnit den perfekta platsen för läsande, tåget mellan Nässjö och Västerås. It's the place to read, I tell ya!
* Minst en festival i sommar! Helst P&L då The Ark ska dit *skriker rakt ut*
* Den lilla tecknarförmåga jag har, ska användas oftare. Jag älskar det, men det blir aldrig av.
* Börja meditera regelbundet igen. En underbar känsla och oerhört avslappnande, ni får säga vad ni vill. Klassar man sig själv som halv-buddhist, kan man åtminstone vara lite mer seriös. You should try it ^^
* Skriva, och det massvis. Sedan i höstas har det blivit strax över 60 sidor, men om vi ska komma till själva "huvuddelen" lär vi få ligga i. Dessutom har man oerhört kul på vägen :T
* Jag vill skriva att jag ska pierca mig, skaffa en till tatuering och lite andra saker som helt plötsligt blir tillåtet vid 18-årsålder, men vi får allt se. Dock ska jag åtminstone börja med körkortet (Y)

Nej, nu tänker jag inte sätta mer press på mig själv, särskilt då jag vet att jag antagligen bara kommer hålla 2-3 saker... Istället är det 2010 som ska känna pressen, för 2009 var ett grymt år. Det bästa hittills skulle jag vilja påstå. Efter de tre tidigare skitåren, kom äntligen "mitt" år. Visst, 2010 kommer säkert bjuda på motgångar, men under de senaste åren har jag lärt mig att det alltid går att ta sig igenom dem. Pessimisten blev en optimist och här är jag idag! 2009 var underbart och nu tänker jag tvinga 2010 att följa dess fotspår!

IT WILL BE LEGEN...wait for it...DARY!
SUIT UP!

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

:T:T:T:T:T:T:T

Fan vad jag skrattade!! XD
You're creepy, go away.. :Z

Kan du gå upp snart så att jag kan prata med någon?? Eller ska du sova hela dagen? Tydligen behöver ungdomar 9h sömn/natt nu.. Det är någon smart människa som har sagt det.. Jag sov ca 5½ inatt.. Undrar hur min hjärna kommer må i framtiden? Error. Error. Den där kattjäveln börjar bli jobbig nu, skönt att jag går av mitt skift idag. HEH HEH HEH HEH :Y

Sailor Moon 2010, HERE WE COME!:T

Aishiteru! :C

Vince sa...

Jag är uppe, men du är inte inne! Och jag sov nog sammanlagt 11 h, med ett par pauser då jag blev väckt ^^

HEH HEH HEH HEH

Och ärligt talat, jag tror inte dinhjärna kan bli så mycket värre än vad den redan är. Men det är bara en tanke...

Än en gång, vi gillar inte mellanslag -_-'