tisdag 26 januari 2010

Och flög ut genom fönstret, swoosh

TISDAG:

Träning - svinkallt och eländigt, mina tår förfrös redan efter 10 minuter.
Klassråd - utsedd till ordförande, samhällsdiskussionen ledde nästan till blodutgjutelse och rektorn/schemaläggarna borde byta jobb
Lunch - hur kan man misslyckas med korv och mos?
Naturkunskap - Emmy och jag lekte med studsbollar i 20 minuter för att sedan bli dumförklarade inför klassen... Eller, det var så det kändes när vi misslyckades med att redovisa energiomvandlingarna. Men jag gillar konstigt nog Alf ändå ^^
Gymnastik - jägar- och spökboll, någorlunda kul för en gångs skull

Förövrigt uppskattar vi inte att vår praktik, eller fältstudier som det så fint kallas, numera infaller vecka 16. Det innebär att vi har påsklov vecka 14, går i skolan vecka 15 och sedan praktik vecka 16... Hur genomtänkt är då det här på en skala mellan 1 och 10?
Jag som hade planerat att spendera två veckor i Västerås för en gångs skull, men nej, det ville sig inte. Dock är det nog inte försent att överklaga, jag menar, det tog ju ett antal månader innan de kom fram till det här beslutet. Extra bra är ju det faktum att man stod och valde mellan 13 och 15, för att sedan välja 16 på måfå... Nej, men vi tycker om rektorer och Nässjö kommun!

Släpade mig hemåt, dog litegrann för att sedan återuppstå lagom till träningen med IFK. Riktigt kul att få träffa och träna med alla igen, det var alldeles för länge sedan. Hoppen efteråt gjorde benen härligt sega dessutom och jag ser fram emot de kommande tisdagsträningarna!



Detta är humor på hög nivå!

Nu sitter jag och är allmänt död igen. Skulle kanske ta och gå igenom Rwanda lite mer ingående, kanske leta upp en dokumentär bland annat... Iallafall kolla igenom mina anteckningar och försöka få till något vettigt.
Självklart måste jag läsa också... Captain, you were right. The Dirt är äckligt beroendeframkallande. Det är riktigt svår att slita sig när man väl satt igång. Ett måste för alla, även de som varken lyssnar på Mötley Crue eller gillar den typen av musik. (Det här säger jag efter bara 4 kapitel).

// sir Vincent

2 kommentarer:

Emmy sa...

Vi går till rektorn sen då! Typ innan min natur då du har slutat :P

Emmy sa...

HAHAHA! That made my day! Bamse is the shit xD