söndag 10 januari 2010

If it's real you can see it with your eyes

Kom och tänka på en sak, eller, egentligen en hel del, när jag satt på tåget hem från farmor idag.
Tänk att förklara färger för en person som föddes blind.

"Which colour is your sweater?"
"It's yellow."
"Oh... What does yellow look like?"
"Well, it's the colour of the sun..."
"Oh... What does the sun look like?"
"Eeh... Hot..."

Det är alltså sånt här som dyker upp i mitt huvud när jag åker tåg. Det var in den enda, men känner att det räcker med en korkad tanke per dag...

Annars så har jag spenderat de senaste dagarna hos farmor i Sölvesborg. Jag har egentligen inte gjort särskilt mycket, typ ätit, sovit och nördat dator. Har även lyckats bli besatt av Twitter samtidigt som mitt Paramore-beroende, har överstigit gränsen till vad som anses vara normalt... The Ark-syndrom, here I come!!

För stunden äter jag chokladbollar och kollar på VSK -SIRIUS. 4-0 till Sirius för tillfället, vilket suger... Nu får de ta och skärpa sig! Och när vi ändå talar om VSK...


Vila i Frid Kalle Rosenberg
Himlen har aldrig varit mer grönvit!


Nej, nu ska jag sitta och skrika lite på teven så att de rycker upp sig lite.
Tänker även fortsätta njuta av mina sista dagar i friheten.

SO LONG SUCKERS






Inga kommentarer: