måndag 25 januari 2010

BoIS ON TOUR

Alla ser ju att jag går på bollen ^^

Nej, tänkte ta och skriva några rader om de senaste dagarna...
*BANDYVARNING*


Eftersom jag vet att inlägget kommer bli långt,
kan jag ju bjuda på en av favoriterna!

Dock vill jag påminna min kära mor om att stänga av den andra låten innan du lyssnar på denna.
Det blir bättre så ^^


TORSDAG:
Om jag inte minns helt fel, gjorde vi som vanligt inget vettigt i skolan. Eftermiddagen/kvällen/natten, spenderades i Tranås. Träning och sedan hem till extrafamiljen Jönsson, där vi satt och pratade på ett bra tag om allt mellan himmel och jord. Trevligt värre skulle jag vilja påstå!!

FREDAG:
Vaknade upp i Tranås för att sedan ta tåget tillbaka till Nässjö. Svenska, där vi gick igenom det vi hade läst, samt kolla på ännu ett avsnitt av Värsta Språket. Än en gång blev jag påmind om att har har samma humor som Bengt, vilket kan tolkas på olika sätt...

Därefter hade vi lunch. Personen som lagt upp vårt schema, måste verkligen hata SPA08. Vi har ca 20 minuters lunch på fredagar, men ack, det blir värre... Engelska sedan och vi började med våra författare, Edgar Allan Poe för min del, inte helt fel.

Matte uppe på det. Egentligen har vi ett hål på 1.5 timme innan dess, för att sedan ha matte i 65 minuter och sluta halv fyra. Dock fick vi börja tidigare idag, tack och lov. Men som sagt, schemaläggarna måste hata oss... Jag har bara ett ord att säga er: KARMA!

Efter skolan blev det lite chill hemma innan det var dags att ta sitt pick & pack och bege sig till Tranås. Pizzakväll hos Jönssons, med lite handboll och Let's Dance uppe på det. Den ultimata uppladdningen inför match ^^

LÖRDAG:
Upp tidigt, tidigt. En bussresa på ett par timmar tillsammans med resten av BoIS-familjen. Första etappen på vår turné var nämligen Stockholm där giganterna AIK stod på schemat. Vi var oerhört taggade, men det var tydligen inte tillräckligt... 18 mål senare var det ett små-dystert gäng som satte sig i bussen, rullandes mot Sundsvall.
Dåligt. Sämre. Jojo.
Jag tror en kon hade varit mer effektiv i det här fallet. Men men, att göra min sämsta match på år och dar, är ju en prestation det med...
Förövrigt får Bergshamra IP 2 tummar ner! Aldrig varit med om skabbigare omklädningsrum m.m... Dåligt, dåligt!

Fem timmar senare hade vi intagit hotellet i Sundsvall. De flesta kollade teve, medan jag själv blev utmanad i biljard av Linda och därmed var målvakternas kamp igång.
Linda vann första, men eftersom jag gjorde debut som biljardist, var det ett faktum. Rond två lyckades jag dock vinna, vilket Linda självklart skyllde på nybörjartur. Hmpf.
Därefter var vi såklart tvungna att lira en tredje gång, vilket tog en väldans tid. Efter att Linda hade skickat ner den svarta bollen för tredje gången, vilket enligt våra regler innebar att man fick ta upp alla sina andra bollar igen, gav hon dock upp. Och med det gick jag därifrån som segrare. Under tiden hade alla andra gått och lagt sig, därav anledningen till att hon gav upp, men vinst är en vinst ^^

SÖNDAG:
Startade dagen med en mindre hotellfrukost. Linda hade fortfarande inte kommit över sin förlust, men det blir lätt så. Vi får ta returmatchen en annan gång ;)
Efter frukosten, var det ett taggat gäng som än en gång tog plats i bussen, den här gången för att ta sig till Härnösand.
SKANDAL! SKANDAL! EN DOMARSKANDAL!
Frustrerad satt jag på avbytarbänken och såg hur vi missade målchans på målchans. Trots att vi stundtals spelade ut dem, räckte det inte till. Som vanligt var det målen som saknades och ännu en förlust lades till protokollet. Besvikelsen var ett faktum...

Jag har nog aldrig sett vårt lag vara så tyst. Den kommande 1.5 timmen, sades inte många ord och det var inte förrän vi stannade utanför Sundsvall och åt, som stämningen och den tunga atmosfären lättades något.
När färden sedan fortsatte blev det film och lekar. 9-10 timmar senare, var vi tillbaka i Tranås. Linda körde oss till Nässjö och runt 1 var vi hemma och redo att besöka våra saknade sängar.

Över 20 timmar spenderades i en buss och det mest spännande som hände, var min biljardvinst över veteranen Linda... Bandymässigt, kunde inte helgen varit mer misslyckad. Pressen vi nu har på oss inför returmötet mot Härnösand och bortamötet mot Uppsala är oerhört hög. Vi måste vinna båda för att undvika kvalet... Det känns inte alls bra måste jag säga, men jag tror på oss. Vinst är det enda som existerar and that's all there is to it!

MÅNDAG:
Släpade mig som vanligt ur sängen ca 40 minuter innan skolan började. Kände mig som en zombie på naturkunskapen och minns inte riktigt vad vi gjorde... Inget vettigt iallafall... Lunch och sedan historia, där vi blev någorlunda klara med vår PowerPoint. Hade även betygssamtal, vilket endast var positivt. Fabulöst!
Därefter blev det för en gång skull träning med bandygym. Det kändes helt okej, var lagom kul och resulterade i ett härligt blåmärke på underarmen. Än en gång ställer jag mig frågan:
Hur kom jag på idén att ställa mig i ett bandymål?
Som vanligt har jag inget svar utan rycker bara på axlarna och påminner mig själv om att jag antagligen inte visste bättre.

Resten av dagen har spenderats genom att bråka med mitt internet vilket ledde till att jag än en gång kastade det på golvet i ren frustration. Efter en timme eller så, gav jag det dock en ny chans och för stunden är vi faktiskt sams.

Pratade även med mamma tidigare idag och hon nämnde att hon skickat en video till min onda hälft över Facebook. Videon innehöll bilder på Morran tillsammans med väldigt högljudd musik. The Captain är nämligen livrädd för Morran, vilket resulterade i att jag dog flera gånger om när mamma berättade det för mig. Märks det att vi är släkt? Inte alls ^^

Förövrigt står jag i valet och kvalet gällande en Gran Canaria resa i höst, vilket isåfall skulle leda till två missade skolveckor. Dock är jag oerhört sugen på att lämna detta trista land för ett tag, frågan är om det är värt att missa två veckor... Jo, det är nog värt det. Ska dock prata med Jenny först och se vad hon tycker och tänker. Dock känns det ungefär som:
"It's an offer you can't refuse."
Utomlands. Två veckor. Höst.
Det skulle vara underbart! Men vi får se (Y)

Om det nu är någon stackare som suttit och läst allt detta, vill jag bara säga:
BRA JOBBAT
Själv hade jag aldrig gjort det...
Den här gången har jag verkligen överträffat mig själv och skrivit alldeles för mycket. Men det blir lätt så. Nu ska jag tagga tisdag!

// sir Vincent

1 kommentar:

elleneriksson sa...

Morran. Inte. Okej. Kowai. T_T