torsdag 28 januari 2010

You think I am mad. Madmen know nothing...

Onsdagen hade inget vettigt att bjuda på, så jag hoppar den.

Torsdag idag iallafall och vi kan lugnt konstatera att det inte var min dag...
Började med engelska, där vi läste igenom Mr Poe's text och jag måste säga att jag verkligen gillar hans sätt att skriva på!

"VILLAINS, PRETEND NO MORE! I ADMIT THE DEED! - TEAR UP THE PLANKS, - HERE, HERE! - IT IS THE BEATING OF HIS HIDEOUS HEART!"

Hade även betygssamtal och man ligger tydligen och nosar på det där MVG:t. Inte för att jag accepterat något annat. Om det är i något ämne jag har hög press på mig själv, är det engelska. Varenda G och VG är ett misslyckande. Men som sagt, det ska inte vara några problem att nå mina mål!!

Lunch, samhäll och sedan slut för dagen.

Gick hem och gjorde ingenting fram tills det var dags att ta tåget till Tranås. Kvällens träning var en katastrof redan från stunden jag satt skridskon på isen. Som sagt, det var inte alls min dag och jag stod mest och funderade på vad jag höll på med. Det tillsammans med andra småsaker, gjorde att jag snabbt hade tappat humöret.

Fick skjuts hem av Linda, skönt att få spendera natten i sin egna säng. Nu sitter jag och lyssnar på Ebba Grön på hög volym, vilket jag insåg var oerhört längesedan. Än en gång har jag upptäckt hur mycket jag älskar och sympatiserar med deras texter, samtidigt som jag deppar över att jag aldrig fick se dem live...

Nej, ska nog ta och skriva eller läsa The Dirt. Får se... Kanske tar jag och sover. Imorn ska jag i varje fall sova bort halva dagen, då det är studiedag! DET GILLAS!!

// sir Vincent




Inga kommentarer: