lördag 20 februari 2010

Död åt kollektivtrafiken och den biologiska mångfalden

Jojos definition av ordet plugga:

"Plugga innebär att man öppnar böcker och anteckningsblock, samt de internetsidor man ska använda sig av. Sedan går man iväg och gör något helt annat, men fortsätter ha böcker och sidor öppna, eftersom det ser bättre ut. Något helt annat kan innebära i stort sett vad som helst, ofta något helt irrelevant och meningslöst. Oftast är det också rena impulser, som för stunden, innebär tapetsering av väggar, dörrar och garderober med affischer och foton med en kopp kaffe i handen. Ibland kan man dock ta sig i kragen, slänga en blick på böckerna, för att inom loppet av 3 minuter, ha återgått till ännu ett meningslöst tidsfördriv, då man än en gång blivit påmind om hur tråkigt det faktiskt är att plugga. Själva pluggandet i sig brukar sedan komma igång vid läggdags, ofta kvällen innan deadline."

Jag är villig att erkänna att jag har problem ^^


Gårdagen, finns inte så mycket att säga. Tågen strulade och jag var hemma ca 2 timmar senare än vad jag egentligen skulle varit, och då efter att ha köpt en ny biljett till ett helt annat tåg i Norrköping... Men jag menar, vi har ju bara haft snökaos och snöstorm till och från i tre månader, så det är klart SJ inte hinner förbereda sig för ännu en snöstorm, det är ju alldeles för mycket begärt. Att man dessutom inte får pengarna tillbaka, för det är ju inte SJs fel att det snöar och deras tåg inte klarar av sådant, är ju egentligen irrelevant. Jag vill bara poängtera att SJ har inte gjort något fel. SJ gör aldrig något fel.
Trots det känner jag ändå för att sända ett hotbrev eller spränga ett tåg i luften, men det är nog bara jag...


Smålandsderbyt som skulle gått av stapeln...hmm...nu...blev inställt på grund av lite snö. Alltså genomled jag tågkaoset igår helt i onödan, men jag kan nog leva med det... Som det ser ut nu, ska matchen tydligen spelas på tisdag istället! Underbart!

Nej, kanske skulle ta och bli klar med min tapetsering så att jag har färre saker att sysselsätta mig med istället för biologisk mångfald senare idag... För att inte glömma Mr Poe!
Jo, jag ska nog ta och göra det. Först tänker jag dock hälla upp dagens tredje kopp med kaffe...

// sir Vincent

Inga kommentarer: