torsdag 11 februari 2010

Mr Poe stole my sanity

Hmm, livet känns sådär för stunden. Halsen bränner fortfarande och jag känner mig allmänt hängig, mycket tack vare huvudvärken som vägrar försvinna. Uppe på det har nu Marika, som den äldste i hushållet, beordrat mig att hoppa över träningen ikväll för att kurera mig inför helgen. Trots att jag är oerhört sugen på att träna och träffa laget, lät det rimligt. Så ja, nu blir det en kväll med läxor, tepimplande och antagligen de första avsnitten på säsong 3 av den nya favoritserien. Lovely!

Förövrigt har dagen varit bra. Har dock inte gjort något vettigt. Skulle väl vara planerna på vårt projektarbete isåfall, som känns oerhört lockande. Tågluffa i Europa och besöka olika historiska platser, samt kanske en observation över olika mentaliteter, låter det inte helt underbart? Det ska iallafall kollas upp om det är möjligt. Om inte, har vi en plan B och C, även om jag helst undviker C...

Engelska blev till att kolla igenom powerpointen Sandra satt och pillade på igår, och den ser lovande ut. Det tog ca 30 minuter av lektionen, resten spenderades framför Facebook m.m ^^
GO TEAM POE!

He looks so happy

På samhällen började vi planera vår undersökning, (inte fälstudie). Även här har vi en plan A, B och C och alla är iallafall ovanligt seriösa för att vara våra idéer. Men även det kan nog bli bra, hoppas att Emmy lyckas få tag på Bo Zander bara (Y)

Nej, nu ska jag väl sätta igång med min läxkväll. Mr Poes liv står på schemat, såväl som en "rättning" av mitt historiearbete. Vilken kväll det kommer bli!

// sir Vincent

Inga kommentarer: