torsdag 25 februari 2010

I hear the train getting closer

Sitter och läser olika reseguider samt folks bloggar om deras äventyr i Europa med tåg medan jag lyssnar på:


Är jag pepp på vårt projektarbete?
Bara liiite... (läs MYCKET) ^^


Det är kanske lika bra att dra gårdagen lite snabbt. Träning på morgonen, solen sken och det var perfekta förhållanden, dock hade det kunnat vara lite varmare.
Matte, där jag inte minns något, förutom att lektionen gick väldigt snabbt ^^
Historia, där vi diskuterade filmen, dödsstraff och häxbränning. Ingen bra kombination om du frågar mig...
Naturkunskap, där Sofi och jag misslyckades med det mesta. Men så är vi ju inte mer än samhällsvetare ^^


Idag då, torsdag och allt vad det nu innebär...
Engelska, där det blev redovisningar efter en väldans massa strul med kanonen, vi är väl kanske inte den mest tekniska klassen ^^
Team Poes redovisning gick helt okej, även om jag själv inte var nöjd med min egen del. Men men, jag har bara mig själv att skylla...

Lunchen och samhällslektionen, spenderades med näsan i reseguider och kartböcker. För stunden känns själva skolarbetet inte så lockande, vilket leder till att vi spenderar all tid till att planera vår resa och nu börjar det verkligen likna något! Ser fram emot onsdagen då vi ska börja planera mer i detalj samt försöka knåpa ihop något som liknar en budget.
I LOOOOVE EUROPE!
(Okej, det där var oerhört lågt från min sida... Fy Vince, fy! Citera Christer Sjögren... Jag är besviken...)

Nej, nu ska jag ta och läsa lite om det svenska språket innan det blir dags för att släpa mitt pick och pack till stationen.

// sir Vincent


Inga kommentarer: