måndag 8 februari 2010

Why we love the weekends

Tjabba tjena hallå!

Nu var det visst ett tag sedan jag lät fingrarna flyga fram över tangentbordet för att tala om för världen hur mitt liv ser ut för stunden. Så det kanske helt enkelt är bäst att börja från där jag slutade sist, det vill säga:

FREDAG:
Tror dagen började med att jag försov mig och kom lite sent till svenskan, vilket ledde till att Bengt rabblade något oväsentligt om klockan... Iallafall jobbade vi på med det gamla vanliga, det svenska språket. Engelska därefter, och jag tror inte vi fick så mycket gjort den här lektionen heller. Men det blir lätt så... Lunch, hål och sedan det där ångestframkallande matteprovet som jag med största sannolikhet failade på. Men jag menar, någon måste ju göra Sofi sällskap när hon gör sitt prov, då hon var ledig nu. Man är en bra kompis helt enkelt (Y) ^^

Efter skolan hände inte så mycket. Jag tror jag spenderade resten av dagen i soffan, kollandes på L Word. Jo, vänta nu! Marika och jag var nere till samlingssalen, där vi påpekade att vi var hungriga, vilket ledde till att vi blev bjudna på varma mackor. Alltså var fredagsmiddagen klappad och klar! Efter det hände dock inget mer, förutom att vi passade på att tvätta lite!

LÖRDAG:
Upp och hoppa, tåget till Tranås och sedan rullade bussen mot Uppsala. Taggade till tusen! Vi bjöd Studenternas på målfest och finlir, för att tillslut vinna matchen med hela 10-0. Nollan, något jag kommer leva på säsongen ut, samt det faktum att vi dubblerade vår målvkot. Vinsten firades med ett lagfoto, samt gap och skrik som om vi just vunnit SM-guld. Uppsala såg inte alltför glada ut över detta ^^
BRA - BÄTTRE - BoIS
Efteråt var det ett glatt gäng som satte sig i bussen, men tyvärr var jag tvungen att lämna dem redan på Uppsala station. Dock kunde jag inte sluta le under resten av kvällen och de andra passagerarna på bussen till Västerås måste trott att jag var en psykopat, (vilket jag till viss del är, men det här inte hit). Sak samma, jag kom hem och spenderade kvällen med la familia, bland annat lyssnandes på mammas gamla vinylskivor.

SÖNDAG:
Vaknade upp lite för tidigt, då folk började röja i köket. Snart lämnades jag dock ensam i huset och större delen av dagen spenderades i mammas och Lennys säng, hårddisken inkopplad i teven, kollandes L Word och ätandes kakor. And this is life as i should be. På kvällskvisten begav jag mig dock till pappa för att äta tacos. Lite senare, gav mig ut ännu en gång, hämtade upp min onda hälft och sedan tillbaka till mamma. Vi lyssnade vinylskivor, tjockade och battlade varann i Guitar Hero, innan vi gick och la oss.

MÅNDAG:
Vaknade upp vid halv 10 då morfar ringde, (efter att mamma sagt att jag själv skulle ringa honom vid 13). Lyckades dock somna om, för att sedan vakna runt 11, då klockan ringde. Vi åt frukost och spelade lite mer musik, innan Captain begav sig hemåt. Själv drog jag igång Singstar och satt sedan och sjöng för fulla muggar i min ensamhet, (stackars grannar). Mormor och morfar kom sedan och hämtade upp mig för att skjutsa ut mig till tandläkaren. Där tog de äntligen bort plattan jag haft i gommen, och nu kan jag prata engelska ordentligt, (dock läspar jag lite). Därefter skjutsade de ner mig på stan och jag klippte äntligen av mig håret, (något jag skulle gjort för längesedan, men vägrat gå till någon annan frisör). Nu är det i varje fall kort och inte alls i vägen, underbart!
Åkte hem till mamma, gjorde ingenting, städade upp och traskade sedan till pappa. Åt, kollade teve, duschade, lyssnade musik och nu sitter jag här. Ska ta och fortsätta med min beroendeframkallande serie igen!

Imorn är det än en gång tandläkaren som gäller, dock är den en vanligt undersökning. Vet precis vad de kommer säga: "Du måste borsta mer noggrant." och "Kaffe gör tänderna missfärgade."
Well, I got some news for you: I DON'T CARE!

Nej, nu tänker jag inte ta upp mer av er "värdefulla" tid...

// sir Vincent

Inga kommentarer: