tisdag 16 februari 2010

Psykopater är också människor

Jag har insett att min senaste kyss: fortfarande ger mig ångest...
Jag lyssnar på: The World Awaits - okänd artist ^^
Jag pratar: konstigt vart jag än är
Jag tycker om: la familia, vännerna och allt som är onyttigt
Jag avskyr när folk: beter sig "typiskt" mänskligt...
Min bästa vän är: CAPTAIN :B
Min första vän heter: Charlie
Kärlek är: en tolkningsfråga
När jag borstar tänderna: förbannar jag tandläkaren för alla saker de limmat fast i min mun
När jag lagar mat: spelar jag hög musik och sjunger ännu högre
Det sexigaste yrket är: vad som helst, det beror på personen som utför det ^^
Det är charmigt när: någon pratar äkta brittisk engelska eller är Jack Sparrow
Jag är rädd för: clowner, höjder och saker som kryper
Den värsta känslan är: dåligt samvete
Den bästa känslan är: när man gjort en god gärning
Jag är bäst på: att vara mig själv
Jag är sämst på: att sitta still
Om jag va ett djur skulle jag vara: ett kattdjur, jag är inte så kräsen
Jag kommer alltid att vara: mig själv
Det finaste som finns är: solnedgång i Helsingborg på sommaren
I sommar: vill jag tågluffa, jobba, dra på festival och vara spontan
Sist jag grät var: efter matchen i söndags...
Jag kan: göra vad som helst, dock kan jag inte lova att det blir bra ^^
Jag kan inte: döda något levande
När jag vill tänka går jag: en lång promenad med hög musik i öronen
När jag bakar så bakar jag: kladdkaka
Min mobiltelefon är: något jag använder när jag vill kommunicera med människor som inte har facebook
När jag vaknar på morgonen: vill jag inte lämna sängen
Innan jag går och lägger mig: sitter jag vid datorn, läser, pluggar, mediterar eller lyssnar på musik... det gäller att ha valmöjligheter ^^
Just nu tänker jag på att: jag borde fokusera på filmen jag tittar på istället för att sitta här
Idag har jag: gått upp ovanligt tidigt, busat med lillfis, läst och varit på sosse-möte
I morgon kommer jag: göra Västerås med mamma, kolla L Word, läsa, träffa Captain och äta hemmagjord sushi
Jag vill verkligen: vinna kvalet till allsvenskan, sluta skolan och åka till England


Så kan jag ju passa på att skriva en kort uppdatering om de senaste dagarna eftersom jag blir orolig att jag ska glömma bort saker om jag inte skriver ner dem...

SÖNDAG
(också känd som dagen-som-aldrig-inträffat, men som jag måste nämna ändå):

Eftersom jag lyckats bearbeta dagens händelse tillräckligt mycket för att kunna skriva om den, är det lika bra att passa på för framtida bruk, det vill säga, så jag har det nedskrivet till den dagen jag bestämmer mig för att skriva mina memoarer eller min självbiografi... Precis...

Ebba hämtade upp mig i Nässjö, vi var båda taggade till tusen. Solsken och perfekta väderförhållanden inför matchen. Resten av bitarna var också riktigt taggade och det började bra...
Dock gick allt åt fanders så fort domarens visselpipa ljöd och matchen drog igång. Vet inte vad vi gjorde eller vad vi höll på med... För att sammanfatta det lite kort:

Vi sjabblade bort oss stundtals, de tog vara på det.
Vi kan inte göra mål, det kan de.
Domaren hatar oss, vi hatar domaren.

Livet som BoISare suger för stunden... Särskilt då det antagligen blir VSK vi kommer få kvala mot, ett lag jag GÄRNA hade velat se i Allsvenskan tillsammans med oss nästa säsong... Men icke då, nu är det som planerar att krossa dem!

Resten av dagen spenderades med en stor godispåse framför datorn tillsammans med massvis av självömkan. Men har man just förlorat årets viktigaste match, är det tamejfan tillåtet.

MÅNDAG:

Vaknade och märkte direkt att förkylningen var tillbaka, dubbelt upp dessutom. Pratade med mormor och morfar på telefon, och fick plötsligt hemlängtan, vilket resulterade i en tågbiljett till Västerås.
Städade lägenheten, satte mig på tåget och så bar det av mot Gurkstaden.
Kvällen spenderades med mamma och lillfis. Skönt att få komma hem!

TISDAG:

Gick upp redan innan 10, då en viss bebis satt och gaggade väldigt högt.
Spenderade förmiddagen med att busa med lillfis och glo på dumburken. Har också börjat läsa "Låt Den Rätte Komma In", och jag är redan helt fast. Har väldigt svårt att lägga ifrån mig den när jag väl börjat.
På kvällen följde jag med mamma till hennes sosse-möte, mest för att Jytte Guteland, (ordförande i SSU), skulle vara där och prata, och jag är glad att jag följde med. Jag gillar Jytte, hon är riktigt bra och nu är jag sugen på att bli lite mer aktiv inom politiken igen, särskilt nu när det är valår!
Förutom Jytte, var det dock inte något mer intressant ^^
På vägen hem köpte vi med oss semlor och jag fick min specialare med vaniljkräm istället för mandelmassa, dock är det egentligen bara krämen som är god, men jag har iallafall ätit en semla idag, fettisdagen till all ära.
Nu sitter jag och halvtittar på "Röd Drake" med Hannibal the Cannibal, men har inte direkt följt med i handlingen. Ska nog gå upp till mig och läsa eller kolla L Word snart ^^


There you have it.
I'm not dead, just floating...

// sir Vincent





Inga kommentarer: