onsdag 10 februari 2010

Thee rum has made me throat sore

Klockan är 23:20 och jag sitter med plugg upp över öronen. Ovanligt att jag lyckats spara allt till läggdags...
Nej, egentligen är det inte så mycket som ska göras för stunden. Ska skriva ner lite fakta om min älskade Mr Poe innan det är sovdags. Har inte alls mått bra idag och är rädd att en förkylning är på ingående.

Förövrigt har dagen dock varit helt okej. Matte först, där man spenderade halva lektionen med att försöka undvika ett nervöst sammanbrott inför provresultatet. Emmy och jag började till exempel lektionen med att skriva in datum och tid för omprovet i våra kalendrar. Oerhört hoppfulla och optimistiska så att säga (Y)
När jag väl haft mitt lilla samtal med Yousef, kände jag hur mitt hjärta lugnade sig samtidigt som ett leende spred sig över mina läppar: jag hade klarat ett G!
Och visst, det handlade om en eller två poäng, men det hör egentligen inte hit ^^

Historia sedan, där vi pratade på om något... Skulle diskutera dödsstraff i helklass, men tack och lov så hann vi inte det. Det är något jag helst undviker, men nu är det planerat till nästa lektion istället. Jag minns vår debatt i svenskan förra året som urartade totalt, men kul var det dock!

Sedan blev det lunch i skolan, eftersom jag var så smart och instiftade regeln om att alla som inte har naturkunskap på onsdagar, måste stanna kvar i skolan och äta lunch. Jag är ett geni!
Men gratis är gratis, även om det ibland är knappt ätbart...

Pallrade mig hemåt, dog framför datorn och har sedan bott i min säng resten av dagen. Kollar klart säsong två av "L Word" samt läst en novell av Mr Poe. Har även börjat kolla på "The Miley & Mandy Show" och skrattat ihjäl mig, ska se resten i helgen tänkte jag ^^
Mer har jag väl egentligen inte gjort. Funderat, men det har jag gjort ofta den senaste tiden. Den här gången kom jag nog fram till något, tror jag... Det märker vi senare.

Nej, tillbaka till Mr Poe och sedan försöka sova bort förkylningen så att jag kan skicka iväg den lilla gröna elaka saken, som angripit min hals, till Sibirien imorgon eftersom tv-reklamen sa så...

// sir Vincent



Inga kommentarer: