onsdag 25 mars 2009

20-25 mars

Då är det väl på tiden att skriva lite om min så kallade "GYLLENE HELG", plus ett par extra dagar..
VARNING FÖR ETT LÅNGT INLÄGG!

FREDAG 20/3:
Stod på Hotellet med Sudden. Riktigt långtråkigt, så det blev mest till att trycka i sig godis från Hemmakväll. Slutade vid 20, åkte till Hemköp och sedan hem. Kom inte i säng förrän vid 1, kunde inte somna, så det blev ca 3 timmars sömn.

LÖRDAG 21/3:
Klockan ringer 04.00. Upp och fixa, för att sedan bli hämtad av Sudden och körd till Torget. En bussresa på ca 5-6 timmar tillsammans med F-15, respektives och andra supporters. Framme i Uppsala runt 11, då det blev språngmarsch till närmsta toalett. Hann träffa laget, samt köra raketen med dom. Underbar stämning!

11.45, IFK och AIK kommer ut på planen. Nationalsången sjöngs, och sedan var det igång. En jämn och väldigt tuff match. I 44e minuten gör Lina vårt första mål. Jubel i klacken och på planen, första SM-final målet. Klacken, som var rätt stor, stod, ledda av Torbjörn med en krycka, och skrek hela matchen. Härligt!

Andra halvlek. AIK kvitterar ganska fort. 1-1, och nu kändes det tungt även på läktaren. Men laget fortsatte att kämpa, och i den 89e minuten, gör Lina sitt andra mål på ett misslyckat frislag. Nu var det klart! Ca 4 tilläggsminuter, men AIK höll inte. SM-GULD SM-GULD SM-GULD

Hela klacken rusar ut på planen. Kramar, gratulationer, glädjetårar, sång och skratt. Känslan är obeskrivlig. Snart har de fått på sig guldhjälmarna och går upp på podiet. "SM-GULD SM-GULD SM-GULD" hör över hela Studenternas.

Tillbaka till omklädningsrummet, där vi festa på skumpa och laddar ur med Dopes - Die Motherfucker Die. Snart är det dags för segertåget att rulla. Skrikandes och sjungandes på IFK låten, springer vi runt området för att ta oss till VIP tältet. Där går vi upp på scen under applåder. MÄKTIGT!

Träffar Alice efter matchen. Det var verkligen längesen, men riktigt kul att ses :D Snart tar Sudden, Marika, Petra, Jossan och jag en tripp in till stan och McDonalds. Hinner precis tillbaka till avslag i herrmatchen, EDSBYN-VSK. Första halvlek stod vi inmosade på VIP-läktaren. I andra halvlek gick hela laget hem, utom jag, som nu stod tillsammans med pappa i VSK klacken, och Kicki, som stod i Edsbyns klack. Även denna gång blev det glädjetrårar. SM-GULD SM-GULD SM-GULD

Efter matchen träffar jag Kicki. Tillsammans joggar vi tillbaka till Hotellet. När vi kommer dit möts vi av uppstresade lagkamrater. Nu var det dusch och fix som stod på schemat. Vid halv 8 hade vi gått från bandyspelare, till "riktiga tjejer". Vi satte oss i hotellets restaurang för att skåla med Champagne. Sedan bar det av ut till bussen. I bussen var stämningen på topp! Det sjöngs hela vägen till Slottet. Väl där minglades det litegrann, innan vi som inte spelat fick gå och sätta oss.

Spelarna kom snart ut på scen för att få medalj. De körde IFK låten under applåder. Efter IFK, var det dags för Mesta Mästarna att komma ut. Även de fick stora applåder. Nu var det matdags, förrätten bestod av Laxrulle, en brödbit, sallad och någon sås. Helt okej (Y) Det pratades väldigt mycket mellan de olika rätterna. Huvudrätten var Oxfilé, potatisklyftor och grönsaker. Efterrätten var Hallon pannacotta med vit choklad och fruktsallad. Mycket gott!

Under hela kvällen körde vi hejaramsor tillsammans med VSK, samt våra egna låtar. Kvällen avslutades med dans på stolarna under Patrik Isakssons glada stämma! UNDERBART!

Efter banketten, runt halv 1, blev det än en gång fullt drag i bussen. Nu splittrades vi dock, då de över 18 hoppade av vid Flustret för att festa vidare, medan vi andra åkte tillbaka till Hotellet. Lite surt måste jag säga, då man väldigt gärna velat fira tillsammans med resten av laget. Men vi "småttingar" fick se till att ha en trevlig stund på Hotellet. Skulle tro att vi kom i säng vid halv 3 eller nåt. Vid 4 hör man första gänget med lagkamrater ute i korridoren. Nästa gäng kom nog runt 6 tror jag.


Allt som allt, var det helt klart den bästa dagen i mitt liv. Än en gång, MÄKTIGT!

Bilder finns här:
http://www.facebook.com/album.php?aid=66883&id=663818485&l=16235a4a1b

SÖNDAG 22/3:
Frukost vid 9. Kul att se alla pigga IFKare och AIKare sitta och halvsova med en macka i mun. Efter frukosten packade vi ihop och sedan bar det av. Jag blev avsläppt vid stationen, under applåder från mina underbar lagkamrater. Sedan vinkade jag av dom när det åkte vidare. Nu var det bussresa hem till Västerås som gällde.

Åkte hela vägen till Enköping, då jag insåg att den inte gick längre. Fick vänta en halvtimme på nästa buss, men var hemma i gurkstaden rätt tidigt ändå. Åkte hem till mormor och morfar, där det bjöds på mat och fika. Var där väldigt länge, innan jag åkte hem till pappa.

MÅNDAG 23/3:
Först käk med mamma på Skallbergskrogen. Sedan till tandläkaren. Fick nu veta vad som gäller. Har för tillfället gummiringar mellan tänderna. Ska tillbaka fredagen innan lovet för att mäta ut metallringar. Sedan igen på lovet då jag ska få en sken i gommen. Efter det någon gång, blir det räls där nere, för att sedan få räls där upp.. Kalla mig metallkäft oO Kommer iallafall få ha tandställning i 1.5-2 år, så hinner förhoppningsvi ta bort den innan balen!

Men det får det vara värt. Så länge jag får raka tänder är jag nöjd (Y)

Åkte hem på eftermiddagen. En väldans massa krångel. Tåg till Kolbäck, buss till Eskilstuna, tåg till Katrineholm, buss till Norrköping coh sedan tåg till Nässjö -_-' Note to self, SJ is getting a deathnote. Ombyggnad samt ett tåg som spårat ur vid Kvicksund verkade vara boven i dramat. Var iallafall hemma vid 20, så jag höll tiden!

TISDAG 24/3:
Dagen började med teori på gympan. Ska börja med konditionstema efter lovet,woo-hoo (Y) Nu när man är så otroligt vältränad efter ett antal månader på is oO Iallafall.. Håltimme, och sedan datakunskap där jag gjorde absolut ingenting. Spanska, där vi i stort sett inte heller gjorde något. En sväng ner på stan med Malin och Marika. Mycket mer hände inte..

ONSDAG 25/3:
Hemma från skolan. Känner att jag håller på att bli förkyld, och mådde inge vidare i morse. Så det blev till att vara hemma, och bara ta det lugnt. Ska försöka plugga och städa lite (Y)


Nu blev det ett väldigt långt inlägg. Men det blir lätt så (Y) Har ni läst hela vägen hit,
Good For You!
Och ni kan inte påstå att jag inte varnat er!

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

sportsportsportsportsportsportsportsportsportsport... GET A FUCKING LIFE! BAKAMONO! x) Skirv lite om din okända anime ist!

Vince sa...

BAAAAAAAAAAAAAAAAKA x)

You go get a life oO

*glegg*