söndag 1 mars 2009

SUGOI

En riktig kanondag!

Angling och korvgrillning med IFK. Vi träffades redan 8 i morse, för avresa mot Bruzaholm. Väl där delade vi in i tre lag. LAG 3 (på bilderna): Mattan, Sigge, Lollo, Sudden, Lena, Pelle och Jag. Det första som hände var att vi fick napp, och därmed hade vi fått dagens storfångst, en gädda på ca 2.5-3 kg (Y) Det nappade snart två gånger till, och vi ledde nu med 3 gäddor, jämfört med de andra två lagen som inte fångat något x)

Vi körde även en liten lek, kallad Familjen, där det gällde att springa snabbt. Tror dock de andra lagen fuskade, då vi kom sist nästan hela tiden oO x) Sedan blev det också korvgrillning. Jag och Sigge blev helt förstörda när vi fick höra att det var 2 korvar var som gällde. Men det räckte till 3, och när Lina sedan hittade två paket till, tryckte vi i oss 2 till, d v s, sammanlagt 5 korvar var. Kan nämna att jag och Sigge var VÄLDIGT hungriga! x)

Lek nummer två bestod av kluriga frågor, t ex:
"Hur många djur av varje art samlade Moses på arken?" - Inga, det var Noak och inte Moses
eller
"Heter det "an" eller "a" ananas på engelska?" - Det heter inte ananas, utan pineapple

Ja, ni förstår. Vi fick dock inte veta vilket lag som vann, menmen. Innan fisketuren var slut, hade vårat lag fått upp hela 5 gäddor, medan lag 1 fått upp 1, och lag 2 fått upp 1 gädda och 1 aborre x) Utklassning (Y)



Nu bar det istället av hem till Elins föräldrar, ca 200 meter från sjön. Där hade vi teori, samt bjöds på både god mat och äppelpaj :D Strax efter 15 rullade vi hemåt.

Helt enkelt en TOPPENDAG tillsammans med världens bästa gäng :D

När jag kom hem blev det bandy på teve. Hammarby fick storstryk av SAIK, vilket var lite synd. VSK lyckades dock vinna mot Broberg, vilket var redigt gött ;)

Nu sitter jag här och spelar Tower Bloxx på Facebook, väldigt beroendeframkallande, samt lyssnar Japapan musik. Ska strax återgå till min debatt om dödsstraff som jag samlat ihop lite ny fakta till (Y)

Tack för idag!

1 kommentar:

elleneriksson sa...

Japapanmusik äger allt! x)