tisdag 9 mars 2010

Bad MInton! Now, look what you've done...


Så jävla klockren!

Okej, nu tar jag tag i det här innan det går alltför många dagar iallafall. Ett steg framåt!
Motivationen för att skriva blogg existerar inte för stunden, men det är som ett tvångssyndrom, så förr eller senare måste jag göra det....

Gårdagen, det finns väl inte så mycket att nämna egentligen. Naturkunskap, där vi gjorde nada. Lunch, där det bjöds på CCC, eller Chili con Carne som det också heter. Historian spenderades med att gå igenom mordet på Anna Lindh samt lite ord inför provet.
Träning på kvällen och jag är helt bombsäker på att jag faktiskt var död under en kort period...

När jag kom hem, försökte mamma och jag fylla i ett CV så att jag kan söka sommarjobb inom kommun i år igen. Och jag känner ungefär såhär:

"Om det inte vore för min alldeles egna lågkonjunktur, skulle jag inte ens försöka mig på att skriva ett CV... Funderar på att ha med "desperat, fattig student som en gång i tiden hade fungerande hjärnceller" i det personliga brevet och hoppas att någon känner medlidande och helt enkelt ger mig ett sommarjobb... Livet är underbart!"


Varför ska det vara så komplicerat att söka jobb? T_T


Idag då istället. Började dagen med samhäll, där vi faktiskt jobbade...litegrann iallafall... Hade även betygssamtal och jag vill seriöst skjuta mig i foten. Ilska säger jag bara...
Jag ligger på gränsen mellan G och VG... I SAMHÄLLSKUNSKAP!? Och vems fel är det? Inte är det mitt iallafall!

Lunch, naturkunskap, (där jag mest satt och ritade olika havsdjur) och sedan gympa där vi spelade badminton. En sport vi tror har upptäckts av en liten pojke vid namn Minton, som råkade slå till en fågel under en tennismatch vilket fick kommentaren: "BAD MINTON", och där har vi det. Fulkomligt troligt!

Nu degar jag framför Förhäxad i väntan på träning. Även idag bär det av till Tranås då träningstiderna har ändrats, vilket innebär att vi hinner med det sista tåget. Lovely!

Nej, nu ska jag göra något... Antagligen inte...

// sir Vincent






Inga kommentarer: