måndag 29 mars 2010

Hur mår jorden? Det är väl ganska uppenbart...

DETTA ÄR GENIALISKT!





Först och främst vill jag passa på att sända ut ett litet meddelande till det geni i SPA08 som kom med den briljanta idén att flytta naturprovet från vecka 15 till vecka 13:

DU ÄR DÖD FÖR MIG.

Det känns ju ännu bättre när det ryktas om en massiv "skolk" lagom till morgondagens prov...
Jag hatar naturkunskap. SAMHÄLLSvetenskap, vilket senast jag kollade, inte är samma som NATURvetenskap... FUCK OFF AND DIE!


Så, då var en del av dagens frustrationer ute i det fria, så kanske ska passa på att rabbla dagens händelser innan jag får ett nervöst sammanbrott, för tro det eller ej, jag är inte där riktigt än.

Måndag, vilket innebär naturkunskap som första lektion. Tack och lov missade vi hela 20 minuter, då det snabbt bar av till aulan för en föreläsning. Dagens föreläsare var det härliga paret Jovan och Dina Rajs, som överlevde förintelsen som barn. Väldigt intressant att få höra om deras egna upplevelser.
Efter dagens lunch, som bestod av den goda, (god för att vara skolmat så att säga), skinksåsen, fick vår klass också chansen till en frågestund med paret Rajs. Intressant även det!
Innan frågestunden hann och Sofi och jag med att klottra i våra naturböcker med bläckpenna i brist på annat.
Fjärdedelsprinsen tackar för sig!

När jag kom hem väntade dock en lagom kul överraskning och jag bröt ihop totalt. När inte en promenad i duggregn hjälpte, gjorde jag dock mitt bästa på att ignorera tanken på att kanske förlora ännu en familjemedlem på fyra ben. Det har lyckats sådär under kvällens gång, samtidigt som det bland annat lett till huvudvärk och koncentrationssvårigheter. Min psykiska hälsa är inte på topp...
Ibland är inte livet okej! Inte nånstans...


Annars har jag kämpat på med mitt naturplugg och som jag kommer faila provet T_T
Det här är inte min dag...

Nej, om man skulle ta och köra igång The Ark på repeat, deppa lite och sedan tagga för nattplugg? 3 dagar kvar och sedan får jag äntligen komma hem. Jag behöver en kram QQ


I brist på positivitet i dagens inlägg, vill jag passa på att än en gång påpeka hur jävla awesome Hayely Williams röst faktiskt är, det vill säga:
RIKTIGT JÄVLA AWESOME-AWESOME!
Om ni inte håller med efter det här, blir jag orolig...


Bad Romance á la Hayley style... Fabulöst!

Och nu lyckades jag få med två Bad Romance covers i samma inlägg...
Det är värt en applåd!
*applåderar åt sig själv*
Thank ye!


Nej, nu ska jag plugga ännu i hopp om att lyckas skramla ihop tillräckligt med poäng för ett G... Yeah... Dream on...
-_-'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

// sir Vincent



Inga kommentarer: