onsdag 24 mars 2010

wish that I could bake a cake made out of rainbows and smiles

SPOTIFY BELONGS TO YESTERDAY,
GROOVESHARK IS TODAY!


Ingen reklam, det var allt som krävdes för att övertala mig ^^
Det slår Spotify med hästlängder!


Nu ska vi se om jag kan få det här rätt... Onsdag idag va?
(Jag är villig att erkänna att jag var på väg att skriva torsdag...)

Matte första lektionen och jag måste nog hålla med Emmy, det är NÄSTAN kul för stunden.
Historia uppe på det, där vi kollade klart på dokumentären om kvinnornas kamp genom tiden.
BRÄNN BEHÅN, HÄR TALAR VI REVOLUTION!
Det är väl ungefär den bilden man får, men fan så kul det ser ut att vara ^^
Och nej, jag ska inte börja bränna behåar och smink, jag tänker bara överväga att involvera mig mer när det kommer till jämställdhet och liknande... Det går ju att koppla ihop med politiken, som för stunden ligger på is för min del...hmm...borde verkligen ta tag i det här nu, iallafall innan min praktik...men än en gång, det är så mycket man BORDE göra...

Sedan var det lunch och det var nästan ätbart. Därefter hade vi egentligen kunnat gå hem, men vi bestämde oss för att skriva klart vår labbrapport. Sagt och gjort, vi tog vårt pick och pack och begav oss till öppna datasalen. Väl där, kunde vi inte hitta vårt dokument. Hmm, tänker vi, kanske om vi går till naturarnas datasal... Mot C-huset, och självklart ligger dokumentet på datorns skrivbord som om inget har hänt...

Min teori är att de har blockerat saker från att skickas från naturdatorerna till samhällsdatorerna, vilket är fullt logiskt enligt mig.
Min andra teori var att en ninja tagit sig in från det tidigare nämna takfönstret, loggat in på Beccas konto och raderat eller flyttat vårt dokument... Även det mycket logiskt och högst troligt.


Begav mig hemåt, upptäckte Grooveshark och resten av dagen har jag spenderat lyssnandes på musik, medan jag läst historier samt låtit fingrarna löpa över tangentbordet för egen del. Jag känner mig kreativ!

Nej, nu ska jag fortsätta med skrivandet och lyssna på ovanstående spellista (Y)

Måste bara nämna att jag älskar den nya Comviq-reklamen:

"Okej, då läser vi rumänsk renässanspoesi i åtta timmar och lyssnar på deppig musik."
"JAAAAAAA!"

// sir Vincent

Inga kommentarer: