måndag 22 mars 2010

It takes a fool to remain sane

Jag är i extas!

Bara för någon dag sedan fick jag reda på att...
Paramore kommer till Sverige i sommar
...närmare bestämt Pier Pressure. Genast kändes P&L, Sonisphere och P!NK ganska ointressant...
Så nu jobbar jag på att övertala min kära syster att hänga med till Götet och se Paramore, The Sounds och Takida m.fl. Jag flippade iallafall ur när jag hörde det, något stackars Captain fick genomlida, men men...

Vidare till nästa grej...

Paramore befinner sig just nu i Stockholm. Jag övervägde för en stund att åka dit och stalka dem, men det är nog att ta i... Dock är jag lite sur på mig själv då jag missade dem live i Bandit Rock imorse. Att jag dessutom, inte förrän nu, fattade att de var i Sverige,
(Hayley skrev igår på sin Twitter: "made it to SVEEEDEN. gonna sleep forever.", men jag tänkte att det gällde säkert något annat...),
stör mig något oerhört.

Sista grejen och kanske den allra bästa, jag har inte bestämt mig än...

THE ARK - NYTT ALBUM - SOMMARTURNÉ = VINCE GÅR I TAKET!

Jag är överlycklig! Äntligen säger jag bara. I sommar var det tre år sedan jag såg dem live, först i Kristianstad och sedan i Eskilstuna. Tre år är alldeles för lång tid.
OLA SALO ÄR MIN HJÄLTE!
Det är allt jag har att säga.

Såå... Om jag inte lyckas skaka fram ett jobb rätt snart, är jag illa ute på många fronter.

- Pier Pressure
- The Ark
- Eurotrip

Det är i situationer som dessa uttrycket "Ekonomisk oberoende" låter väldigt lockande...


Okej, nu har jag börjat lugna ner mig. För stunden iallafall...

Som alla andra måndagar denna termin, började vi med naturkunskap. Halva lektionen spenderades på evighetsgörat: "Svara-på-ointressanta-och-krångliga-frågor-som-du-ändå-inte-förstår-något-av"
Don't we just love Naturkunskap?
Den andra halvan spenderades i C118 framför den tråkigaste dokumentären någonsin... Jag tror det hade med klimat att göra och jag säger bara:

SNÄLLA BESTÄM ER! BLIR DET VARMT ELLER KALLT? DET ÄR ALLT JAG BER OM...

Lunch, där vi som vanligt fick något som ska föreställa vanlig mat, men som egentligen består av slaggprodukter och koncentrat. Idag var det de stackars köttbullarnas tur att slaktas, bokstavligt talat...

Historia därefter och vi fick reda på att nästa måndag är det en föreläsning om Förintelsen sim vi självklart ska gå på. Intressant må jag säga!
Sedan började vi med det nya området, "Kvinnokamp och Kvinnoliv" vilket får mig att gå über-feminist... Jag hatar orättvisor, vad mer kan jag säga?
Dessutom är jag arg för att jag inte levde på 60-70-talet... Jag säger bara en sak:
WOODSTOCK
För att inte glömma hela flowerpower-kulturen, friheten och kärleken.
HIPPIE IS THE WAY TO BE!

Kom hem och placerade mitt feta arsle på golvet för att spela lite Yakuza. Tröttnade dock rätt fort, så nu ligger jag än en gång i sängen, på magen, skrivandes i min blogg... Livet är underbart!

Tänker antagligen fortsätta med skrivandet även idag... I'm in a flow and I love it!

// sir Vincent




Inga kommentarer: