söndag 21 mars 2010

Because of Bieber, Hitler is only the second most hated person

I'M LIVING IN A BOX!

Som vanligt har jag lyckats hoppa ett par dagar, vilket innebär att ni får följa med på en resa tillbaka till fredagens trygga vrår...

Började fredagen med att spendera ca 2 h och 20 minuter på samma stol.
"þungur hnífur"
Det fina citatet får representera filmen "När Korpen Flyger", en film jag velat sett sedan jag var lite pojk...erhm...tös...


Nu i efterhand undrar jag dock vad jag tänkte med... Fast, den var egentligen inte dålig... Långtråkig och alldeles för utdragen. Sedan undrar jag också:
Sen när började vikingar kasta knivar på varann?
Jag har alltid trott att de slogs med svärd... Snacka om vilseledd...
*söker på vikingar på google*
Okej, alla vikingar har ett svärd eller en yxa...
Vince 1
Korpen Flyger 0

Okej, vidare till nästa film: "Romeo och Juliet", gangster style. Vi hann med 15 minuter och jag hatar den redan...
Därefter blev det iallafall lunch, något som skulle föreställa tacos.
Fredagsfika vid Fikus uppe på det, något som utvecklats till en liten tradition vid det här laget.
Dagen avslutades med matte, där vi för en gång skull faktiskt räknade ^^

Kvällen sedan, spenderades framför teven i brist på annat. Motivationshandikappad var det ja...

LÖRRRRRRRRRRRRDAG

Tidig uppgång, buss till Uppsala och sedan bandyfinal.
AIK - IFK NÄSSJÖ
5 - 3

Det blev visst bara ett silver för Nässjös stolthet det här året, men de är fortfarande guld värda!
Och läktarmatchen vann vi med hästlängder genom att gapa och skrika matchen igenom, vilket vi också blev tackade för senare under kvällen, då IFK framförde en hejaramsa för oss via telefonen. Skönt att man är uppskattad!
Tydligen har man visst synts på TV en hel del också, något man bland annat fick höra från sin kära lagkapten som undrade vad jag hade på mig för hemsk tröja. När jag förklarade att jag hade BoIS-tröja på mig under, fick jag tillbaka svaret:
"Och hur förklarar du halsduken då, va?"
Ah touché...
Men hon förlåter mig, det vet jag att hon gör ^^

Fick även vara med i radio då jag räddade stackars Lovisa, som sett 2 bandymatcher, från att skämma ut sig, samt blev lurad att ställa upp på vimmelbilderna här nedanför.
Kalla mig linslus ^^



Nej, men man får väl säga grattis till AIK, (Mattan åtminstone), trots att det tar emot var de faktiskt det bättre laget.

Hemresan sedan kändes oerhört lång, vi måste kört i snigelfart. De 6 timmarna det tog från Sandviken var ingenting jämfört med de 4.5 timmarna det tog nu. Inte fick vi donken heller...

Så trots förlust, var vi dock oerhört nöjda med dagen! För att citera Snygg-Henke:

"Studenternas i Uppsala igår! Ni som var där förgyllde dagen! Tack!"



Om vi då går vidare till söndagen...
Idag har jag känt mig oerhört kreativ. Fingrarna har farit fram över tangentbordet och jag har skrivit drösvis. Äntligen är skrivblocken borta... Och tyvärr Captain, det är Kasumi det handlar om tyvärr, men jag jobbar på det med!

Annars vann Hammarby sitt första SM-guld idag vilket suger, för det innebär att våren inte kommer och att jag inte får sjunga
"Bye Bajen Bye Bye"
eller "
Det kan inte va lätta, aldrig bli nummer ett. Stackars Hammarby".
Snacka om glädjedödare... Fy fan säger jag bara!

Nej, om man skulle ta och sova snart? Det är ju ännu en vecka imorgon, vilket också innebär att det nu är 11 dagar kvar till påsklov.
BANZAI BANZAI BANZAI

Nu när bandyn är slut har jag en extrem hemlängtan och ser verkligen fram emot att spendera 9 dagar i Västerås med familjen... och ja Captain, det inkluderar dig med... Believe it!

// sir Vincent