söndag 28 mars 2010

It doesn't matter who you are

Tro det eller ej, men den här gången är mitt oengagemang gällande bloggen ofrivilligt. Både internet och mobil har nämligen legat nere sedan i fredags för att äntligen börja leva igen idag. Bredbandsbolaget är inte uppskattat för stunden...

Som vanligt ska jag ta vid där jag slutade senast, vilket är torsdag, om jag inte minns fel...

Dagen började med engelska, där vi såg ännu en bit av "Romeo & Juliet", diskuterade skolan i England samt diskuterade "Rani & Sukh". Mitt i alltihop hade jag också "utvecklingssamtal" med Kicki och Skorven gällande bandygym. All thumbs up kan man väl säga och vi kan också konstatera att det är fler än jag själv som lagt märke till den uppåtgående trenden i min utveckling. Lovely!
Därefter blev det lunch, kaffepaus och samhäll, där vi diskuterade LAS.

Resten av dagen gjorde jag nog inget särskilt...det brukar vara så...


Fredagen då, favoritdagen trots att den håller på till halv fyra. Svenska först där vi pratade "Korpen Flyger", samt fick ut tonvis med material inför vår praktik. Vi ska nämligen skriva ett reportage samt avge en muntlig rapport för klassen. Ångest? Kanske...
Engelska därefter och vi såg äntligen klart på "Romeo & Juliet". Trots att man vet hur det ska sluta, kom det ändå et par hoppfulla sekunder just innan det tragiken tog vid.
"Men spy då!"
Tja, så skulle man kunna sammanfatta klassens allmänna reaktion, men så ska man ju inte ifrågasätta Shakespeare, även om det är kul att driva Emmy till vansinne ^^
Dock måste jag säga att Romeo & Juliet i modern tappning, det vill säga gangsters, var ingen höjdare... Särskilt inte då de pratade precis som i orginalet, vilket gör att det mest blir skrattretande... Men men...

Lunch kort därpå och idag bjöds det på piroger. Mums!
Som vanligt var det fredagsfika vid Fikus som sedan stod näst på schemat. Den här gången lyckades vi dessutom får något vettigt gjort, det vill säga, vi skrev ner allt vi vill se i de olika städerna under vår Eurotrip, Krakow/Berlin/Paris på ett papper, London på ett annat... Ni kan ju lista ut vad vi lägger mest fokus på ^^
Sedan var det då matte innan hemgång och ännu en gång, det är NÄSTAN kul. Dock börjar andragradsekvationerna dyka upp igen, vilket är mindre uppskattat, men trots det, lyckades Sofi och jag lösa ett par riktiga kluringar. Fabulöst!

Kvällen sedan... Jag bråkade med mitt internet, som under dagen inte fungerat. Det spenderade bara en stund på golvet den här gången, men tyvärr hjälpte det inte... Därför plockade jag istället upp penna och papper och började klottra lite, vilket var oerhört längesedan.


Lördagen fick en riktig segstart. Internet och telefon var fortfarande icke-kontaktbara... Större delen av dagen spenderades i sängen, halvsovandes framför teven.
Vid 17 bar det dock av till Tranås. En promenad hem till Kaptenski Ebba, där det blev lite chill med resten av familjen. Runt kl 20, blev det middag på Statt med herrlaget och folk runtomkring, mycket trevligt. Det delades ut priser och såldes lotter. Det som värmde lite extra var dock rosen och det personliga brevet vi fick utav vår lagmamma Lena, något som ännu en gång tyder på att man inte lämnar familjen i sticket. Jag blir bara mer och mer övertygad om att det blir Tranås även nästa säsong.

Efter själva middagen och kaffet, förflyttade sig alla till nedervåningen där det spelades usel musik och egentligen var relativt dött. De med åldern inne försökte ta sig in på de andra uteställena, men det var fullt överallt, vilket ledde till att vi alla spenderade kvällen inne på Biz. Visst var det trevligt att bara sitta ner och prata, särskilt då jag slapp undan buggen, men det var knappt så jag kunde hålla mig vaken, vilket INTE hade med något annat än ren trötthet, att göra... Strax innan 1 hade dock de flesta försvunnit och Emelie, Marika och jag traskade hem till Jönssons. Läggdags nästan direkt och jag slocknade ganska fort måste jag säga...

Sunday, boring sunday...

Ja, vaknade upp hos Jönssons för sista gången den här säsongen. Frukost framför nyhetsmorgon och strax innan halv 12 skjutsade Emelie oss till stationen. Precis som Emelie påpekade, är det lite sorgligt att vi inte kommer ses förrän i höst, eller ja, vi kan ju träffas ändå, men som det varit nu så att säga... Men jo, en fika eller liknande någon gång framöver lät ju inte alltför omöjligt, men som jag kommer sakna min extra-familj QQ

Iallafall... Kom hem till ett icke-fungerande internet igen, vilket ledde till att jag ringde support, som enligt min mening, endast var slöseri med tid... Istället, satt jag igång filmen "A Clockwork Orange", som jag starkt rekommenderar. Lagom tills filmen var slut, upptäckte jag dock att internet och telefon helt plötsligt fungerade och jag var ännu en gång, en lycklig människa ^^
Resten av dagen har jag spenderat görandes ingenting... Jag är så trött och naturen är allt annat än lockande...
sgböjlkbtjköBWÖREIOHbegöoäwiehltfb
Ungefär så känns det...

Förövrigt älskar jag The Arks ny singel. Ola Salo säger jag bara!


Faaaaaaaaaabulous!


Nej, om man skulle ta och göra något av sitt liv... typ läsa lite natur, eller åtminstone bläddra lite i boken... Jo, jag tar och kör på det!

// sir Vincent



Inga kommentarer: