onsdag 31 mars 2010

The girl who says I say what, says what?

Tro det eller ej, men lilla Dakota Fanning kan sjunga!



Tisdagen började inte bra för min del. Efter att ha suttit uppe till 2 natten innan, för att till sist ha somnat med ansiktet i naturboken, bokstavligt talat, var måndagens huvudvärk dubblerad och sömnbristen gjorde sig ständigt påmind under dagen, som förövrigt började med samhäll. Jag minns dock inte vad vi gjorde...
Därefter hade vi klf-tid, som för dagen innebar att lyssna på Jessica och Emelies redovisningar. Jag är dock villig att erkänna, att jag inte hörde ett ord då jag passade på att bläddra igenom naturboken istället, något jag inte var ensam om.

Tio minuters lunch och sedan var det dags. Under lunchen hann jag också med att acceptera mitt nederlag, det vill säga, IG. Provet var dock inte så svårt som vi alla hade trott och förhoppningsvis fick jag ihop tillräckligt för ett G.
En eloge till de 13 av 25 i SPA08 som faktiskt var närvarande vid provtillfället. Den massiva "skolken" var tydligen inte bara ett rykte...
Sista lektionen bestod av idrott, där vi först hade teori om konditionsträning, andra gången sedan vi började tvåan, och sedan blev det cykel i en kvart innan det bar av hemåt.

Tråkiga besked, en sjujädra huvudvärk och sömnbrist, ledde till att jag däckade i sängen strax efter Förhäxad. Vaknade igen runt 19 och kände att det var bäst att lämna min trygga vrå och visa för Marika att jag inte dött. Resten av kvällen spenderades också i sängen, dock med teven på. Pratade också med min syster på telefon om allt mellan himmel och jord, vilket ledde till att jag renoverade min blogg igen. Det får nu duga för stunden....


Idag är det dock onsdag och tack vare vår underbare mattelärare, rök min sovmorgon och istället fick men för livet i skolans aula. Sceniskt musikprojekt, som egentligen skulle gått av stapeln vid 10, men flyttades av Yousef till 9:45 då det tydligen var oacceptabelt att missa matten. Tack Yousef...

Iallafall... Det började bra med ett par riktig bra framträdanden. Sedan kom dock nådastöten. En bild på Nirvana dyker upp, Emmy och jag jublar och hoppas på "Smells Like Teen Spirit". Självklart är det den och allt är bra, fram tills killen börjar sjunga... Okej, tänkte jag, jag kan leva med det här. Sedan kom refrängen...
Jag är övertygad om att Kurt Cobain vände sig i sin grav.

Nästa misslyckade kommer redan sången efter, "They Don't Really Care About Us".
Än en gång, det var bra fram tills personen började sjunga... Därefter gick det utför...
För att citera Emmy:
"Det är inte lätt att vara död."

Tredje gången gillt brukar man ju säga, och jo, det fungerar kanske även i det här fallet. "Highway to Hell"... Jag har ett meddelande från Angus Young:
"I WILL SUE YOU"

Inte direkt det bästa sättet att börja en onsdagsmorgon kanske...
Efter detta helvete, var det sedan dags för matte. Yousef hade genomgång och vi hann räkna i 10 minuter, vilket var detsamma som ett tal för min del...
Historia därefter och jag vill inte påstå att klassen var särskilt effektiv idag. Men det är sånt som händer. Idag lade också våra klasskamrater märke till Sofis, Emmys och min klädkod. I måndags var vi alla klädda i vitt, igår var det blått och idag grönt. Tydligen var det rätt uppenbart idag ^^
Lunch och sedan slut för dagen då Alf valt att ställa in naturen. Tack Ralle!

Kom hem och gjorde en spellista fylld med ordentlig rockmusik, kände att jag behövde det efter morgonens traumatiska upplevelse. Sedan tog jag tag i min så kallade horisontella garderob och började röja undan alla kläder. Det var väl ungefär så långt jag kom, innan jag hamnade framför datorn igen... Men jag jobbar på det!


Förövrigt upptäckte vi idag att Emmy och jag kan alldeles för mycket om

Miley Cyrus/Hannah Montana.

Men jag skäms inte för att säga:
(Captain kommer strypa mig efter det här)

SUCK ON THAT!

Nej, nu ska jag tagga torsdag och kvastflygning hem till gurkstaden.
Så måste jag leta upp något rosa, då det är morgondagens färg.
Självklart måste jag ju kolla lite Hannah Montana också!

// sir Vincent

Inga kommentarer: