tisdag 2 mars 2010

Det här är sagan om den coolaste katten i det långa landet falukorv


Då är det väl kanske dags att jag talar om för mina tappra läsare att jag inte gått under jorden, utan är fullt levande och jaa...levande räcker gott och väl! Dock har jag inte orkat ta tag i bloggandet under helgen och jag har mina orsaker... Men frukta ej, jag tänker nu bjuda på uppdateringar från lördag och framåt om vad jag sysslat med de senaste dagarna. Läsa, det gör ni som ni vill, för som vanligt skriver jag för min egen och mitt dåliga minnes skull ^^



Det här var lugnt lördagens låt!

LÖRDAG:

Dagen började med att jag tog ut sovmorgon, något jag verkligen behövde. Sedan fixade och donade jag här hemma, tro det eller ej, men jag städade faktiskt mitt rum, (dock ser det för dagen lika illa ut igen).
Självklart följde man ju också VM-finalen, men var tvungen att lämna datorn mitt i matchen för att bege sig till Tranås, men det tog Fidde hand om, genom att skicka uppdateringar via sms, tackar för det! Vann gjorde det iallafall och IFKs egna Lollo avgjorde i övertid! 3-2 och VM-GULD till Sverige!! Underbart! Måste ju också passa på att låna svenskbandy.se bild på hjälten och lägga upp här, det förtjänar hon!

Guldhjälten själv!


Iallfalla, Tranås var det ja och dags för den efterlängtade lagfesten som vi taggat till i veckor. Blev hämtad av Emelie på station, då en viss lagkapten lyckats glömma bort mig, men vi gillar Ebba iallafall! Full fart hem till Ebba, där det blev fix och matlagning. Runt 19 började resten av bitarna droppa in, en efter en.

* Tacos, skitsnack och mys
* Frågespelet "Tjejmiddag" tas senare fram, vilket ledde till pinsamheter och skratt i mängder
* Dans i vardagsrummet och seriöst snack i köket om mestadels bandy, stereotyper inom bandyn och vår BoIS-familj
* 23:00: Utgång, hör och häpna, "småglinen" traskar rätt in till stället och lagfesten fortsätter, (5 minuter senare står en vakt i dörren och kollar leg)
* Klockan 01:00 och det är dags att ta sig hem, klappkanon har alltid varit ett bra uttryck för beskriva sällskap som dessa. Bitarna delar på dig och försvinner åt olika håll efter många kramar och glada miner
* 02:00, någon lyckas till slut skaka fram skjuts tillbaka till Ebbas lägenhet
* God morgon; 03:00 kokas det korv medan Ebba ränner runt i lägenheten och städar
* 04:00, Hrönn snarkar högt på soffan under en sovsäck, Ebba och Jojo slåss om täcket i sängen
*05:45, Jojo vaknar av att grannarna lyssnar på radion väldigt högt
* 07:00, Jojo vaknar igen, dags för grannarna att lyssna på Ekot, samtidigt som det är lite småkyligt då NÅGON har lagt beslag på hela täcket
* 08:00, Jojo vaknar IGEN, grannarna lyssnar på Ekot IGEN
* 09:00, Ebba vaknar till och bestämmer sig för att dela med sig av täcket
* 10:00, Hrönn, Ebba och Jojo börjar vakna till och vankar fram och tillbaka mellan köket och sovplatsen
* 10:30, Hrönn och Jojo avnjuter gårdagens tacos framför teven medan Ebba ränner runt
* 11:20, de tre musketörerna stressar till stationen där Hrönn och Jojo hoppar på varsitt tåg

JAG ÄLSKAR MIN BoIS-FAMILJ!
En kväll värd att minnas!

Självklart kan jag ju inte skriva om kvällen utan att ta med ett gäng sköna citat ^^

KVÄLLENS GRODOR:

*på väg till Ebba och bilen tappar plötsligt fart*
"Hjälp! Vad händer!?" *panik*
"Fråga inte mig!" *intar försvarsställning*
"Vad händer?" *lyckas fixa det* "Den här bilen är konstig..."

*i full gång med "Tjejmiddag"*
"Vilken är den mest upphetsande sexscenen du sett i en film?"
*lyckas ändra det till den mest groteska istället*
"Ja, det är nog Canal+ efter klockan tolv..."
"Jaha du...."

"Hallå, jag är bara 15. Ni ska ta hand om mig!"
*går därifrån och försvinner in i folkmängden*

"Ring inte min mamma!"
"Nej, hon ska inte ringa din mamma."
*tystnad*
"Inte pappa heller!"

"Är det här första gången du kommit in någonstans?"
"Nja, vi var ju på Hotellet med IFK i våras."
"Men utan lagets hjälp?"
"Aah..." *ler stolt*
"Gött!"

"Kom på något att prata om."
"Som vadå?"
*tystnad*
"Jadu..."
*rycker på axlarna: skål, armkrok, klunk*

"Mitt pass är borta!" *panikslagen*
"Är du säker på det?"
"Ja..."
"Men varför skulle du haft passet med dig?"
"Jag vet inte... Jag borde kanske ringa polisen ifall att." *gråtfärdig*
"Är det inte bättre att du väntar med det tills du kollat hemma?"
"Jo..."
*hittar passet hemma dagen därpå*

*vänder sig i sängen och mumlar förvirrat*
"Varför snurrar Ebbas rum?"
*får låten "You Spin Me Round (Like a Record)" på hjärnan*

"Jag är liksom den skötsamme av oss."
"Du!?"
"Tydligen..."

"Tänk vilka uppoffringar jag gör för er småglin. Klättrar över staket och förstör mina strumpbyxor, kryper runt på alla fyra och letar pass... Jag tackade fan nej till ett ligg för er skull."
"Familj."
*blänger surt*




SÖNDAG:

Ja, förutom det jag redan nämnt om lördagsnatten/söndagsmorgonen finns väl egentligen inte så mycket mer.
det första jag gjorde när jag anlände till Nässjö var att traska bort till Hemmakväll, köpa på mig en stor påse godis för att sedan gå tillbaka till stationen och köpa en stor kopp kaffe på Pressbyrån... Sötsug och kaffebehov, det blir lätt så.

Resten av dagen spenderades i sängen med datorn på magen. Redan vid 19 gav jag dock upp och valde att kasta in handduken. Dumt gjort, då jag vaknade ca 3 timmar senare, någorlunda pigg. Låg sedan vaken och stirrade in i taket fram till 1, då jag äntligen lyckades somna om.


MÅNDAG:

Hört talas om sliten?
Hade man slagit upp det i en ordbok under måndagen, hade man antagligen hittat en lagbild på Tranås BoIS!
Dock överlevde jag skolan, trots att jag var i ett stort behov av sömn. Natur, där vi inte gjorde något, om jag inte minns helt fel. Sedan historia, där vi pratade om mordet på Olof Palme, vilket är exakt samma sak som vi gick igenom förra året, och då menar jag ordagrant med samma artiklar och videoklipp... Här tycker kanske ni att jag isåfall borde kunna det här, men ack nej, mitt minne är som sagt inte det bästa...

Kom hem och dog i sängen. Sov en stund, lite till och från. Vid halv fyra får jag dock ett sms av Captain, som säger att Förhäxad går på kanal 5, från början dessutom.
"HALLELUJAH" tänkte jag och slog på teven.

Lite senare bar det av till Tranås för lite lätt träning med vår pigga familj. När jag säger lätt träning, menar jag egentligen: lätt-träning-för-utespelarna-medan-vi-kör-slut-på-den-ensamme-målvakten-träning. Lika uppskattat varje gång.

Kom hem och gick nästan och la mig direkt, tror jag iallafall....


TISDAG:

Sovmorgon! Egentligen kunde jag ha sovit ännu längre, om jag hade tänkt på att vår samhäll var inställd, men nej, Jojo traskar bort till skolan som vanligt vid 10 och får genast höra:
"Vad gör du här?"
Ja, det undrade jag med... Men vi hade det trevligt, bland annat pratade vi festival, Arn och familjen Wahlgren, som förövrigt borde landsförvisas, men det är bara min åsikt.
Naturkunskap sedan, där det var dags för den efterlängtade, (känn sarkasmen), redovisningen om Biologisk Mångfald. Jag vet inte hur det gick och jag kunde inte bry mig mindre.
Motiverad? Ooh jaa...
Därefter var det gympadags, fotboll även denna gång, vilket togs på blodigt allvar. Kul var det dessutom ^^

Hem, dog lite i sängen och tog det lugnt. Runt halv fem, började dock nerverna komma. Jag vankade av och an i lägenheten, lyssnandes på min iPod i en timme innan Fredric äntligen kom och hämtade oss. Det var nämligen dags för den första mötet i "match-mot-forna-lagkamrater-veckan, Smålandsderby dessutom:

IFK Nässjö - Tranås BoIS
8 - 1

Nu var det dock så att resultatet verkligen inte speglade matchen, då vi gjorde en av våra bättre matcher den här säsongen, vilket var precis vad vi behövde inför kvalet!
Att vi dessutom tog ledningen genom att göra fösta målet, (även om IFK kvitterade minuten efter), är värt en eloge!
Frustrerande var dock att det ska ramla in så mycket bollar... I första var jag på varenda boll: Jag älskar returer och fingersnuddar!
Men jag tog en straff, så jag ska inte klaga. Det känns bra när man till och med överraskar sig själv genom vissa räddningar ^^

Bra kändes det iallafall och jag är redan supertaggad inför första kvalmatchen, borta, (tänker fortfarande hemma), mot VSK. Har dessutom hört att det finns ett par katiga spelare som tror att jag kommer släppa in massa mål, vilket jag bara tar som ännu en morot.
Det är ett laddat och vinstsuget BoIS som äntrar ABB-arena på lördag, det vill jag lova!!


ONSDAG:

Träning på morgonen i solsken. Vädret är helt underbart för stunden, det är så här vintern ska se ut!
Stressade sedan till musiktilläggets konsert, vilket tack och lov, innebar att vi missade matten. Osis! Därefter hann vi med en kort historielektion, innan det var dags för lunch, vilken Emmy lyckades förstöra genom att påpeka att man tidigare hittat larver i just den maträtten på någon skola... Tror ni jag fick i mig särskilt mycket? Inte direkt...

Sist ut var naturkunskap, en lektion som egentligen skulle varit inställd, men som (R)alf tydligen ansåg att vi behövde. *känner sig träffad*
Sofi och jag misslyckades än en gång, men som tur var, hade vi Becca i vår grupp, vilket innebar att det det mesta ändå gick bra. Det sista vi skulle göra var att skriva upp vad vi fått fram för pH-värden på tavlan. Alla grupper fick under 7 på svavelvatten, medan vi lyckades få 9... (R)alf påpekade att detta var väldigt fel och frågan sedan vilka det var. Sakta räckte vi upp handen och visste genast vad han tänkte:
"Det var väl det jag trodde..."
Men det är rätt kul att bli dumförklarad då och då, det är ju inte så att jag har några invändningar på den fronten ^^

Då var äntligen skolan slut för dagen. Sofi och jag började gå mot stan där vi skulle träffa "den där dromedaren", som jag på någon vänster lyckades uttrycka det... Jag slutar aldrig att förvåna mig själv.
På vägen planerade vi hur vi ska väcka de döda och sedan skapa vampyrer som tål solljus, hur världen egentligen skapades, samt var vi egentligen kommer ifrån. Tunga grejer, men ja, det blir lätt så...

Vi mötte upp dromedaren, även kallad Emmy, på Thimons. En kaffe och ett wienerbröd senare var vi mitt uppe i planerandet av vårt Projekt Arbete. Än en gång ser det mycket lovande ut, och det känns faktiskt som att det kan bli av. Det är egentligen bara ekonomin som känns sådär, men annars så.

VI KOMMER TA EUROPA MED STORM!

Resten av dagen har jag inte gjort något, bara njutit av att i stort sett vara läxfri, en underbar känsla må jag säga.
Nu ska jag nog läsa lite innan det är läggdags. Men jag fastnar nog vid facebook eller liknande....

På tal om facebook, så har jag hittat en riktigt roande applikation, så jag tänker bjuda på de bästa resultaten här i brist på annat:




I know your secrets!
Heh Heh Heh


Gud vad jag sitter och skriver... Jag ska till John Blunds teparty...
Du vill ligga med mig, men det går inte.


Här talar vi om att ta skrivandet till en överdrift... Men men, jag sa att ni inte behövde läsa redan i början:

Skyll dig själv.
Skyll dig själv.
SKYLL DIG SJÄLV.


// sir Vincent

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

Du har sagt att du gillar när jag luktar disktrasa!! Och kennelklubben!! DEN SKULLE DU JU HÅLLA TYST OM!! CIA ÄR MIG REDAN PÅ SPÅRET! :B:B

elleneriksson sa...

Du glömde skriva att jag är ollare..