tisdag 23 mars 2010

Varför anstränga sig?

Idag har inte min hjärna riktigt hängt med resten av kroppen, det är ett som är säkert...

Det började med snooze i en timme för att sedan somna om och vakna igen 20 minuter innan skolstart. Hittade Sofi utanför skolan och vi var övertygade om att vi skulle bli sena, vilket ledde till oror när vi upptäckte att vårt klassrum var tomt och klasskamraterna försvunna... Efter att ha kolla på klockan, insåg vi dock att vi var ca 5 minuter tidiga trots allt, snacka om flyt.

På samhällen gick vi igenom hur man på bästa sätt ska skriva ett personligt brev, samt såg en film om jobbintervjuer med budskapet: Låt inte någon köra över er och se till att veta om era rättigheter.

"Först jobbar du gratis fram hit, då du börjar tjäna lite pengar. Men sen, i slutet här, finns en kruka med guld. Om du istället väljer att jobba i en korvkiosk, får du pengar hela vägen, men ingen hög med guld i slutet, utan en.... stor varmkorv. Så vad skulle du hellre vilja ha, guld eller korv?"

"Krukan med guld... Jag äter ju inte kött..."

Man bara måste älska Felix Herngren!

Lunch sedan och det var som att gå in i en citronvägg när man kom ner för trappan. Fiskonsdag, underbart!

Naturkunskap, där vi blev ivägskickade att skriva klart vår labrapport, medan andra gruppen fick jobba på med frågorna. Efter att ha gått ett varv runt skolan i jakten på en ledig dator, var vi nära att ge upp hoppet, när vi tillslut hittade en... Osis... Stackars Becca säger jag bara. Sofi och jag bröt ihop ännu en gång och tillförde ungefär lika mycket som en stum man skulle göra i en kör... Iallafall, så fick vi, (läs Becca), nästan ihop det.

Därefter var det gymnastik och vi hade beslutat oss för att köra volleyboll.
Jag vill inte påstå att det är sporten för oss, men det ledde iallafall till många skratt och ett par hemskt dåliga danssteg. Men det är så det ska vara!

(Ni som inte sett den här, kan ju ta och kolla så vet ni ungefär hur det såg ut):



Sedan hade ju Vince då planerat att gå hem och lägga sig, efter att ha gått runt och kallsvettats halva dagen med en extrem huvudvärk, men icke då... Det slutade med att Sofi och jag hamnade i öppna datasalen med varsin kopp kaffe, redo att göra ett tappert försök till att få ihop vårt samhällsarbete som vi "jobbat" med i flera veckor nu...
Efter över en timmes slit, lyckades vi tillslut få ihop något vettigt och förhoppningsvis kan vi slänga iväg det innan dagen är slut.

Note To Self:
se till att börja i tid med arbeten och använda lektionerna till det som ska göras, INTE planera projektarbete...
(Vi behöver dock inte gå in på några detaljer...)

Sedan bar det av hemåt i haglet/regnet/snöandet för att som nybliven rutin, bänka sig framför "Förhäxad". Därefter blev det datorn...och här sitter jag än...jag har verkligen inget liv utan bandyn...skitliv...

Nej, funderar på om man ska ta och läsa Arn, men om jag känner mig själv, lär det inte bli av... Jag tar nog och skriver istället eftersom det inte blev av igår. Jo, så gör jag nog...
Ikväll är det ju dessutom "Cougar Town" och "Christine", oj oj oj, tv-veckans höjdpunkt!

// sir Vincent

2 kommentarer:

Emmy sa...

"Fiskonsdag" Men lilla du, nu har det väl slått runt i huvudet totalt på dig.. TISDAG JOHANNA, TISDAG! Jag ska SÅ byta labbgrupp om det är samma i B-kursen sen :D

Vince sa...

Nämnde jag att min hjärna har tagit semester? T_T

Det är andra gången inom loppet av en vecka som det här händer... Jag känner hur det går utför XD