fredag 2 april 2010

We are the queens of noise

Eftersom folk med stora dataskärmar, (läs mamma), klagade på att min text inte syntes, har jag gått tillbaka till den trista vita bakgrunden. Aja, sucks to be me...

Vaknade upp i panik 20 minuter innan skolan började. Var helt övertygad om att det var fredag och slängde därför iväg ett sms till Jossan med orden:
"Hälsa Bengt att jag blir sen."
5 minuter senare insåg jag att det var torsdag och vi hade klassråd, inte svenska, direkt på morgonen. Till mitt försvar, gick jag runt hela dagen igår och trodde att det var torsdag. Lediga dagar förvirrar mig...
Iallafall... Infann mig i klassrum A204 5 minuter innan vi började. Jag blir lika förvånad varje gång, men så har jag en förmåga att automatiskt stressa ihjäl mig de gånger jag försover mig...

Klassrådet ja... Som vanligt sades det inte så mycket vettigt. Vi diskuterade lite småsaker, det gamla vanliga så att säga. Därefter ville Jenny ha engelska, där vi gick igenom häftet vi fått ut inför nationella. Kan ni nu gissa vad det handlar om? Hmm... Vi kan väl säga såhär, någon vill verkligen att jag skaffar ett jobb -_-'
I've got the message, enough already :B

Sedan var det då dags för dagens...nej, tiden på Brinells höjdpunkt... Under veckan hade det nämligen gått rykten om att det idag skulle bjudas på grillad kyckling och potatisgratäng/stekt potatis. Självklart hade vi alla tvivlat på detta och misstänkt ett aprilskämt eller liknande. Ack så fel vi hade.
Kyckling och stekt potatis. Jag repeterar. Kyckling och stekt potatis. På Brinellgymnasiet. Riktig mat på Brinellgymnasiet. Det är liksom...det är...jag finner inga ord...

Veckans sista lektion, samhäll. Debatt om kärnvapen och sedan pratades det facket. Avslutningsvis fick vi dock spela Förhandlingsspelet som gick ut på att förhandla sig till så bra villkor som möjligt som arbetstagare, medan arbetsgivaren skulle vara så elak som möjligt, eller ja, det var så vi tolkade det iallafall ^^
Emmy vs Sofi och Vince
Både som arbetsgivare och arbetstagare totalkrossade vi Emmy. Ett ord:
RIKSKUPONGER
Skickligt, skickligt.
Tyvärr Emmy, du får nog ta och tuffa till dig innan du ger dig ut på arbetsmarknaden ^^

Slut för dagen och det bar av hemåt. Städade och packade det sista, innan jag traskade bort till stationen. Tuffe tuffe tåget går och vips så befann man sig i Västerås. Blev hämtad av morfar och sedan hem till mamma. Lite mat och slapp i soffan, innan jag bestämde mig för att träffa de små monstren.
"Tasukete! I'm being eaten alive!" QQ
Ett steg in i rummet och de små liven anföll en direkt. Satte sig ner, och plötsligt hade du en hög med kattungar i knät som pep och slogs. Om de inte var så oemotståndliga, hade jag aldrig låtit dem köra med mig på det sättet. Ziggy, Zoe och Zahara om jag inte minns fel. Troligen behåller vi
Ziggy - liten, men tuff,
och
Zoe - individen med attityden, "Slåss ni, jag ska sova",
medan
Zahara - Calypso-kopian som tror sig vara störst bäst och vackrast,
antagligen kommer slå följe med just Calypso hemma hos pappa.

Zahara stod också för dagens floskel när hon tog full sats och med världens fart, springer rätt in i kattlådan och ramlar omkull.
*Vince asgarvar*

Jag älskar dem redan, men det känns oerhört tomt utan Zeldas pipande och springande mellan fötterna.
Jag saknar dig tjejen!

Resten av kvällen har jag stundtals spenderat inne hos de tre monstren, varierat med teven. Mamma och jag försökte kolla på Borat, men bestämde oss snabbt för att det var en riktig flopp.

Nu sitter jag här och funderar på att hålla mig vaken till 4, så att jag kan se reprisen av dagens Förhäxad då jag missade det. Oacceptabelt om du frågar mig. Så jo, det lutar åt det. Det är lika bra att vända på dygnet på en gång, så har man det gjort ^^

// sir Vincent

Inga kommentarer: