torsdag 15 april 2010

Arn, the love of my life

THIS DAY THIS DAY THIS DAY THIS DAY THIS DAY

There goes my hero:


Får jag inte se dem i sommar, kommer jag utvandra till Merkurius...

Jag kan gladeligen meddela att tant Agda, 80 år, är tillbaka och hon är inte nådig.
Brutalbänken i tisdags, bänkpress igår... Trots att det här var allt annat än krävande då det fortfarande är testvecka som gäller, har min kropp stelnat till och minsta rörelse gör att jag vill skrika rakt ut. Visst har jag saknat träningsvärken, men det här är löjligt...

Om vi bortser från tant Agda, finns det ju andra personer som förgyllt min dag. Jan Guillou är en av dem. Tydligen räckte det inte med att plåga sig igenom Ondskan i 9an, utan nu ska jag få höra namnet Arn vart jag än går.

JAN GUILLOU, DU FÖRSTÖR MIN SKOLGÅNG!

Idag har jag spenderat strax över 3 timmar med näsan i boken, vilket ledde till att jag kom ca 100 sidor längre fram... Tråkigt för mig, har jag fortfarande 100 sidor kvar och svenskan börjar om ca 10.5 timmar. Tekniskt sätt, borde jag ju hinna klart tills dess, men bara tanken på att spendera halva natten med Arn, är motbjudande... Jag menar, visst, han verkar trevlig och allt, men om det inte händer något inom en liten mängd sidor, kommer jag säga upp bekantskapen, med andra ord, book goes boom...

Nu finns det antagligen vissa som tänker, inklusive mig själv:
"Men Vince, du har ju faktiskt haft ett X antal veckor på dig, dessutom var du ledig hela förra veckan..."

Mitt svar på det:
"Det har aldrig hindrat mig från att skjuta upp plugg till natten innan tidigare, så varför skulle det göra det i en situation som denna?"

När man sedan sitter och bläddrar igenom sin kalender, inser man att Arn endast är en droppe i havet, en stjärna i kosmos, av vad som komma skall... Resterande veckor på denna snabbspolade termin, innebär prov, inlämningar och annat omotiverande pluggande, i mängder. Bland annat har vi ju de där ångestframkallande nationella proven som egentligen är totalt meningslösa, men som ändå ska göras, alldeles runt hörnet. Jag säger då det, nästa person som påstår att det var så mycket enklare att gå i skolan, tänker jag personligen spika upp på en lyktstolpe och piska med lakritsremmar...

Tacka vet jag bra...nej...awesome musik:


I could really use a wish right now...



Om vi då istället försöker bortse från att Arn för dagen är mannen i mitt liv, har ju faktiskt veckans torsdag varit relativt bra. Engelska på morgonen, där vi diskuterade Rani and Sukh och jämförde den med Romeo & Juliet. Alltid lika trevligt att få prata engelska. Vi fyllde även i en mellanstadieenkät, med frågor såsom:

"Har du någon att vara med på rasterna?"

"Får du vara med och påverka skolans budget?"

"Tar du och dina kamrater hand om de nya eleverna på skolan?"

Svar:

"Nej, jag sitter ensam på en toalett och gråter... DUH!"

"Vilken budget?"

"Om ni menar, ta emot deras "jag-är-så-mycket-bättre-än-du-blickar" och ge dem ett överlägset leende som svar, så jo, det gör vi väl..."

Totalt meningslöst... Iallafall... Därefter var det lunch, tjockpannkaka vilket går att äta, men än en gång, jag gillar verkligen inte pannkakor...
En kaffe vid fikus uppe på det och vi hamnade i en vild diskussion om dataspel under sina tidigare år. När jag kommer hem på lördag, är högsta prioritet att leta upp lådan med alla gamla dataspel, göra en lista på i vilken ordning jag ska klara dem och sedan göra precis det. Dessutom är jag helt plötsligt oerhört sugen på att spela the Sims 2... Vilket jag kommer göra så fort jag får chansen.

Samhäll sedan, där vi pratade arbetslöshet. Operation Fjäsk är nu inledd. Dags att börja räcka upp handen, komma med poänglösa argument och bara vara allmänt gullig mot Mao, för jag ska fan ha mitt MVG om jag så måste muta henne med rikskuponger!
BELIEVE IT!

Sedan tog skoldagen slut, tydligen... Egentligen skulle jag väl ha sprungit Cooper, men eftersom tant Agda för stunden tagit över min kropp, fanns det inte en suck i världen att jag skulle klara det. Sagt och gjort, jag tog mig hem och kröp ner i sängen. Som vanligt blev det Förhäxad, samtidigt som jag även han se snuttar från Tyra Banks Show och förbannade än en gång alla dessa konservativa, över-religiösa och fördomsfulla amerikaner.
NI SKA DÖ!

Efter det har jag väl egentligen spenderat större delen av tiden med Arn, eller ja, det blev nog mer dator än Arn, men det är sak samma... Nu har jag iallafall ett X antal timmar framför mig tillsamman med denna stackars sate som inte förstår något av den verkliga världen...
I'm so happy for me...

Förövrigt gav Hannah mig en liten idé,
såhär i brist på annat..
.

(Hannah, som ni förövrigt hittar här:)
http://hanybany.blogg.se/


ATT GÖRA FREDAG:

- Spendera natten med Arn
- Försöka kopiera materialet till Engelska nationella, antagligen med hjälp av kamera
- Vakna upp i tid till morgonträningen
- Genomföra benböjen utan att dö
- Hinna i tid till svenskan
- Göra ett tappert försök att jämföra Arn med den historiskt inkorrekta filmen "Korpen Flyger"
- Gå igenom nationella på engelskan och än en gång bli påmind om att jag inte har något jobb
- Överleva skolmaten
- Säga: "Sucks to be you" till Emmy när hon betalar min och Sofis chokladboll
- Förhoppningsvis prata Projektarbete och komma fram till något vettigt
- Genomlida en mattelektion och hoppas att Beata inte kollat igenom onsdagens läxa
- Däcka i sängen med datorn på magen
- Städa och packa

DON'T WE JUST LOVE FRIDAYS?

Nej, om man kanske skulle ta tag i Arn nu innan klockan blir alldeles för mycket... Visst, sömn är överskattat, men ett par timmars sömn är ju inte helt fel trots allt. Jag menar, under de timmarna har man ju chansen att få uppleva mänsklig, att skolan brinner ner till grunden, en lottovinst och alla andra underbar saker som bara kan hända i drömmarnas magiska värld. Inatt tror jag att jag satsar på mänsklig utrotning...



Den här beskriver min livssituation så bra...

// sir Vincent

Inga kommentarer: