fredag 16 april 2010

Make a noise and make it clear

I have an evil gnome on my shoulder.
SCOOORE!

Tja, kan ju börja med att pricka av min "Att-göra-fredag-lista":

ATT GÖRA FREDAG:

- Spendera natten med Arn
(halv fyra säger jag bara...)
- Försöka kopiera materialet till Engelska nationella, antagligen med hjälp av kamera
(jag måste skaffa mig en scanner...)
- Vakna upp i tid till morgonträningen
(jag försov mig bara nästan)
- Genomföra benböjen utan att dö
(hela 57.5 kg, vilket tydligen är bra för att vara jag, men jag vet någon som inte kommer komma upp ur sängen imorgon)
- Hinna i tid till svenskan
(tro det eller ej, men det gjorde jag)
- Göra ett tappert försök att jämföra Arn med den historiskt inkorrekta filmen "Korpen Flyger"
(vi kan väl säga såhär, att läsa igenom det jag skrivit gav mig ångest...)
- Gå igenom nationella på engelskan och än en gång bli påmind om att jag inte har något jobb
(män uppskattas inte och kvinnor KAN köra bil)
- Överleva skolmaten
(jag undkom med nöd och näppe då en mattant brutalt försökte döda mig med en schnitzel)
- Säga: "Sucks to be you" till Emmy när hon betalar min och Sofis chokladboll
(Emmy blev en smula fattigare and it was gooooood)
- Förhoppningsvis prata Projektarbete och komma fram till något vettigt
(and so we did, och Stina var riktigt positiv till vår idé och på måndag är det msn-konferens som gäller i sökandet på stipendie)
- Genomlida en mattelektion och hoppas att Beata inte kollat igenom onsdagens läxa
(självklart hade han tittat igenom läxan, men det är sak samma, dock är jag så körd på det kommande provet, samt Beata kallas numera även för Ylva)
- Däcka i sängen med datorn på magen
(life as it should be)
- Städa och packa
(senare...)

Tja, det får nog duga som sammanfattning.

Veckans groda dock, som jag missade i måndags...
Vi hade seminariediskussion på historian och Petter pratade om kristendomen:

"Och så kom Jesus och gjorde allt modernt."

OSLAGBART!

Förövrigt är jag sur för att mitt the Sims 2 inte går att installera QQ
Besvikelsen är oundviklig...

// sir Vincent

Inga kommentarer: